Studio Universal male animirane trole uporablja kot nekakšen lakmusov papir: preverili bi radi, koliko so ljudje pripravljeni plačati, da bi si visokoproračunski film, ki bi ga šli sicer gledat v kino, ogledali doma.
Na epidemijo novega koronavirusa in posledično zaprtje kinodvoran se je Hollywood odzval s prestavljanjem filmskih premier nekam v bližnjo ali ne tako zelo bližnjo prihodnost. Studio Universal pa je tokrat ubral drug pristop: obdržali so predvideno velikonočno premiero Trolov na svetovni turneji: film je od petka naprej v ZDA na razpolago za najem. Dvajset dolarjev uporabniku "kupi" film za 48 ur. Predvajajo ga tudi v tistih drive-in kinih, ki še obratujejo.
Je "preskakovanje" kinodvorane nelojalno?
Kinooperaterji so že izrazili svoje nezadovoljstvo nad Universalovo odločitvijo, da preskoči t. i. "distribucijsko okno" ‒ njihov argument je, da imajo filmi na platformah vsebin na zahtevo resen potencial le, če so imeli prej uspešno distribucijo v kinematografih; ta povprečno traja okrog tri mesece.
A mnogi verjamejo, da je bila v primeru Trolov ta strategija še najboljša. "Na stotine milijonov družin je ujetih doma. Ne vem, kako bi se Troli obnesli v kinu, ampak mislim, da bo marsikdo presenečen nad tem, kako zelo bodo gledani zdaj," je za The Hollywood Reporter komentiral medijski analitik Richard Greenfield. V primerjavi z obiskanostjo kinodvoran pa številke ogledov vsebin na spletnih platformah niso javno dostopne ‒ razen če se Universal odloči, da jih bo objavil.
Prvi film iz franšize, naslovljen preprosto Troli, je v svetovnem merilu zaslužil 350 milijonov dolarjev.
Največji spektakli, ki računajo na orjaške zaslužke ‒ govorimo o franšizi Vojna zvezd in celo o Disneyjevi Mulan ‒, na platformah vsebin na zahtevo najbrž nikoli ne bi dosegli enakega zaslužka kot v kinih, malo manjše franšize, kakršna je Troli, pa bi lahko upravičile svoj obstoj. Novi film je po davčnih olajšavah stal približno sto milijonov dolarjev; glasove protagonistoma posojata Justin Timberlake in Anna Kendrick.
Naslednji hollywoodski film, ki potuje naravnost na male zaslone, bo prav tako srednjeproračunski projekt: Disneyjeva literarna adaptacija Artemis Fowl, ki bo dostopna samo naročnikom platforme Disney+.
Tri meseci od kinopremiere do možnosti najema se zdi studiem predolgo
Obveščeni viri so za zgoraj omenjeno revijo komentirali še, da Universal premiere filma Troli na svetovni turneji ni hotel odpovedati, ker sta bili od izbruhu pandemije promocija in prodaja igrač že v tretji prestavi. Čeprav si v prihodnje ne želijo ostati brez kinematografske distribucije, pa bi si želeli, da bi se zmanjšalo okno med kinematografsko distribucijo in izdajo filma za domačo uporabo ‒ to bi namreč pomenilo, da bi lahko za oboje pripravili eno samo promocijsko kampanjo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje