V enem težje pričakovanih muzikalov v zadnjem času, Rock of Ages, Tom Cruise igra ostarelo rockersko legendo, Adam Sandler pa se po letih in letih "neškodljive" zabave z That's My Boy prvič podaja na območje eksplicitne komedije. A kaj, ko ljudje očitno ne marajo presenečenj. Rock of Ages in That's My Boy, ki sta imela proračun 74 in 65 milijonov dolarjev, sta jih v prvem koncu tedna v ameriških kinematografih zaslužila le 15 oziroma 13. Analitiki tako že napovedujejo, da ob končnem izračunu ne bosta prilezla do pozitivne ničle.
Cruise in Sandler za svoj neuspeh niti ne moreta okriviti drugih težkokategornikov, ki bi jima potencialno lahko kradli občinstvo: kaj posebej briljantno se v zadnjem času nista odrezala niti Johnny Depp (Temne sence) niti Sacha Baron Cohen (Diktator). Sicer pa velika imena le niso več alfa in omega orjaških zaslužkov: Rock of Ages, v katerem Cruisu družbo delajo še Alec Baldwin, Russell Brand in Catherine Zeta-Jones, se ni odrezal na primer nič bolje kot lani v tem času Footloose, v katerem ni bilo nobene večje zvezde.
Ljudje ga hočejo gledati kot Ethana Hunta
"Tom Cruise dandanes ni dovolj, da bi zagotovil uspeh filma, razen če je to prav določen tip filma, denimo Ghost Protocol," je za Reuters komentiral predstavnik konkurenčnega studia. "In to ni bilo to." Najnovejši del franšize Misija: Nemogoče je dejansko v prvem koncu tedna zaslužil 30 milijonov dolarjev, ob končnem izračunu pa 693 milijonov po vsem svetu.
Statistika za Rock of Ages kaže, da je težava predvsem v tem, da ga niso prišli gledat mladi: občinstvo je bilo v 62 odstotkih ženskega spola in v 74 odstotkih nad 25. letom starosti. Roko na srce, mlada dekleta niti niso več Cruisovo ciljno občinstvo - za dvajsetletnike naj bi "poskrbela" Julianne Hough ter komični duo Baldwin-Brand. Ampak to se očitno ni zgodilo.
Muzikala morda ni pametno snemati za moške
Večina oglaševanja muzikala se je navezovala na Cruisa, ki se s črno obrobljenimi očmi in rutko okrog las zvira na glasbeno podlago Poison in Twisted Sister. Zakaj to ljudem ni bilo všeč? Morda je razlog čisto banalen - slabo tempiranje; pretekli konec tedna so denimo moško občinstvo v kinodvoranah zdesetkali očetovski dan in končnica NBA ter turnir golfa U. S. Open na televiziji.
Režiser Adam Shankman in producentka (ter njegova sestra) Jennifer Gibgot sta v intervjujih pred premiero razlagala, da s hard rockom ciljata na moško občinstvo. "To je Mamma Mia za tipe," je dejansko nekje pripomnila Gibgotova. Njuna logika seveda ni dosledna: Rock of Ages je v prvi vrsti muzikal, natrpan z antologijskimi šlagerji iz osemdesetih - in to ni nekaj, kar bi v kino pritegnilo mlade fante.
Karavana gre dalje
Toda ker je film tako velik odklon od "tipične" Cruisove vloge, to po drugi strani pomeni tudi, da mu verjetno trenutni spodrsljaj ne bo tako zelo škodil pri nadaljnji karieri. Studio Paramount tako še vedno ogromno stavi na decembrsko premiero kriminalne drame Jack Reacher, ki ima za adut poleg Cruisa tudi precejšnjo množico oboževalcev trilerjev Leeja Childa, v čigar romanih se ta junak pojavlja. (So pa zato najbrž malo manj mirni pri Universalu: sami imajo namreč za december na zalogi svoj visokoproračunski muzikal, Les Miserables.)
Začetek konca za Adama Sandlerja?
Za Sandlerja je That's My Boy skoraj še večja polomija - in to že druga v vrsti, po lanski komediji Jack and Jill (pa še ta je v prvem koncu tedna zaslužila 25 milijonov. "Ljudje od določenih igralcev pričakujejo zelo specifičen tip filma in Adam Sandler je točno tak igralec," je spet komentiral predstavnik konkurenčnega studia. "In to ni bilo to." Tukaj statistika kaže, da je bilo 52 odstotkov gledalcev mlajših od 25 let, kar najbrž pomeni, da je cenzorska oznaka R studio verjetno stala kar nekaj glav pod osemnajstim letom. "Stari" privrženci Adama Sandlerja pa ga menda tudi nočejo gledati pri zganjanju vulgarnosti: "Njegovo občinstvo se stara; zdaj imajo otroke in želijo si z njimi ogledati film z Adamom Sandlerjem."
Najbrž imajo pri vsem skupaj nekaj besede tudi svetovne smernice pri žanru komedije: nepričakovano velik uspeh Prekrokane noči leta 2009 in nato lani še njene "ženske protiuteži", Dekliščine, je dvignil merila za "žmohtne" komedije, ki naenkrat lahko služijo tudi kupe denarja. Čisto mogoče je, da je Sandler opazil to gibanje in sklenil po več kot desetletju snemanja filmov s cenzorsko nalepko PG-13 posneti film "tipa Prekrokana noč".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje