Sodna drama Anatomija padca (Anatomie d'une Chute) režiserke Justine Triet, ki je med drugim odnesla tudi zlato palmo s festivala v Cannesu, je bila nominirana v 11 cezarjevskih kategorijah. Poleg kipca za najboljši film je slavila še v kategorijah najboljše režije in izvirnega scenarija, ki ga je režiserka napisala v sodelovanju z Arthurjem Hararijem.
Justine Triet je tako postala šele druga ženska, ki je prejela cezarja za najboljšo režijo v 49-letni zgodovini podeljevanja teh osrednjih francoskih filmskih nagrad. "Tega cezarja bi rada posvetila vsem ženskam (...) tistim, ki uspejo, in tistim, ki ne uspejo, tistim, ki so bile prizadete in se osvobodijo z govorjenjem, in tistim, ki jim to ne uspe," je po pisanju časopisa Le Monde dejala 45-letna režiserka.
Film je slavil tudi v kategoriji najboljše glavne igralke, ki jo je odnesla Nemka Sandra Hüller. Nagrajena je bila za vlogo uspešne pisateljice, osumljene umora svojega moža. Ob prejemu nagrade je dejala, da je počaščena, da je prejela nagrado, še posebej kot tujka. "Tega ne bi pričakovala, še posebej ne kot Nemka. Na snemanju jezik in izvor nista bila ovira, ampak priložnost," je dejala v francoščini. 45-letna igralka velja tudi za oskarjevsko favoritko, sam film pa je sicer deležen skupno petih oskarjevskih nominacij, tudi za najboljši film.
Anatomija padca, ki je nasploh eden največjih francoskih mednarodno uspešnih filmov zadnjih let, je na podelitvi cezarjev slavila še v kategorijah najboljši stranski igralec (Swann Arlaud) in najboljša montaža (Laurent Sénéchal).
Kot najboljši igralec v glavni vlogi je slavil Arieh Worthalter za biografski film Sodba Goldmanu (Le Procès Goldman) v režiji Cedrica Kahna, kroniki sojenja francoskemu levičarskemu revolucionarju Pierru Goldmanu, ki je bil obsojen zaradi več ropov in skrivnostno umorjen leta 1979. Cezarja za najboljšo stransko igralko pa je odnesla Adèle Exarchopoulos, ki je nastopila v drami Vedno bom videl vaše obraze (Je verrai toujours vos visages) v režiji in po scenariju Jeanne Herry. Film govori o žrtvah nasilnih kaznivih dejanj in storilcih ter poskusu, da bi med njimi vzpostavili dialog in ozdravili njihove travme.
Favorit večera, pustolovski znanstvenofantastični film Kraljestvo živali (Le regne animal), ki se je v bitko podal z 12 nominacijami, je prejel pet cezarjev. Slavili so Andréa Laszlo de Simone (najboljša izvirna glasba), Fabrice Osinski, Raphaël Sohier, Matthieu Fichet in Niels Barletta (najboljše mešanje zvoka), David Cailley (najboljša kinematografija), Ariane Daurat (najboljša kostumografija) ter Cyrille Bonjean, Bruno Sommier in Jean-Louis Autret (najboljši posebni učinki). Film v režiji Thomasa Cailleyja, ki je skupaj s Pauline Munier napisal scenarij, govori o očetu in sinu v svetu, v katerem nekateri ljudje mutirajo v različne živalske vrste.
Častnega cezarja so tokrat podelili režiserju Christopherju Nolanu, ki je ob prejemu nagrade dejal, je to zanj "izjemna čast", in dodal, da ga od nekdaj navdušuje francoska ljubezen do filma. Sicer je bil tudi njegov Oppenheimer nominiran za najboljši film, a je na koncu slavil kanadski Narava ljubezni (Nature of Love oziroma s francoskim naslovom Simple comme Sylvain) režiserke Monie Chokri. S častnim cezarjem so nagradili tudi francosko igralko in režiserko Agnes Jaoui.
Kot omenjeno, pa je bila največje pozornosti na podelitvi nagrad v pariški dvorani L’Olympia deležna igralka Judith Godrèche, ki je spregovorila proti spolnemu nasilju v francoski filmski industriji. Na oder je stopila, da bi po lastnih besedah obsodila "stopnjo nekaznovanosti, zanikanja in privilegijev" v tej industriji. 51-letna igralka, ki je postala vodilno ime francoske različice gibanja #JazTudi, je režiserja Benoîta Jacquota in Jacquesa Doillona obtožila spolnega napada nanjo, ko je bila še najstnica. Oba režiserja sicer obtožbe zanikata.
"Zakaj bi sprejeli, da se ta umetnost, ki jo imamo tako radi, ta umetnost, ki nas povezuje, uporablja kot krinka za nezakonito trgovino z mladimi dekleti? (...) Morate biti previdni pri majhnih deklicah. Dotaknejo se dna bazena, se zaletijo druga v drugo, se poškodujejo, a se odbijejo nazaj," je po pisanju Le Monde dejala na podelitvi.
Vprašanje spolnega nasilja je bilo izpostavljeno že na začetku večera z uvodnimi besedami igralke in režiserke Valerie Lemercier, ki je vodila slovesno podelitev nagrad. "Ne bom zapustila tega odra, ne da bi pohvalila tiste, ki pretresajo navade in običaje zelo starega sveta, kjer so bila telesa enih implicitno na razpolago telesom drugih," je dejala.
Pred podelitvijo je okoli sto ljudi demonstriralo pred prizoriščem na poziv zveze sindikatov CGT (Generalna konfederacija dela) v podporo žrtvam spolnega nasilja. "Vsi skupaj lahko resnično pomagamo, da se stvari spremenijo, lahko se odpre resnično boljši svet," je dejala igralka Anna Mouglalis, ki je prav tako režiserja Doillona kot tudi njegovega cehovskega kolega Philippa Garrela obtožila spolnega napada.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje