Mehiški režiser Alfonso Cuarón, ki je z lanskega beneškega festivala odkorakal z zlatim levom (še preden je pobral tudi oskarja za najboljši film), je politični ton festivalu dodal že na njegov prvi dan: Evropo je pozval, naj sprejme ljudi, ki se zgrinjajo na njene obale. "Kot Mehičan, ki živi v Evropi, sem se vedno počutil dobrodošlega," je predsednik žirije povedal na slovesnosti ob odprtju. "Rad bi videl, da bi bili danes in v prihodnosti vsi migranti deležni enake dobrodošlice."
"Begunci, ne migranti"
V Benetke je prišla tudi Tilda Swinton, ki promovira film A Bigger Splash; v njem je tudi motiv ljudi, ki jih naplavi na sredozemski otok Pantelleria. "Smem samo predlagati, da bi se odvadili tega, da o ljudeh v tem položaju govorimo kot o migrantih?" je dejala. "Opravka imamo z begunci, vojnimi begunci."
Britanski režiser Tom Hooper, ki trenutno s transseksualno dramo The Danish Girl dviguje veliko prahu, je potegnil drugačne vzporednice: migranti in begunci so po njegovih besedah, tako kot transseksualci, pogosto žrtve predsodkov. "Mislim, da je to film o vključevanju, vključevanju, ki je mogoče samo z ljubeznijo."
"Živimo v globoko razklanem svetu. Kar se trenutno dogaja na bregovih Evrope, ta izjemna begunska kriza, je poziv našim srcem."
Od vseh filmov, ki so jih na 11-dnevnem festivalu doslej predvajali, se prav omenjeni A Bigger Splash, v katerem poleg Tilde Swinton nastopajo še Ralph Fiennes, Matthias Schoenarts in Dakota Johnson, najneposredneje ukvarja s trenutnim stanjem. Film je sicer adaptacija francoskega filma La Piscine (Bazen) iz leta 1969, v katerem se na Azurni obali izriše zlovešč ljubezenski štirikotnik.
Zgodba, ki je zdaj prestavljena na Pantellerio, je prepletena z izseki televizijskih poročil o beguncih, ki pristajajo na Lampedusi. Vidimo tudi skupinico beguncev, ki se skriva v hribih na Pantellerii, in še eno, ki je zaprta v kletki ob policijski postaji. "Pa saj so človeška bitja, v teoriji," izjavi nekdo v filmu.
Režiser Luca Guadagnino je razložil, da je dogajanje na otok prestavil prav zato, da bi bila tema priseljencev v večjem kontrastu z zaverovanostjo glavnih likov vase in v svoje težave. "Koncept štirih ljudi, ki so zaprti v hiši in se ukvarjajo drug z drugim, je potencialno neadekvaten, če sile njihovih želja pod vprašaj ne postavlja trčenje z resničnostjo," pravi. "Pantelleria kot mejno mesto od teh likov zahteva, da si zastavljajo določena etična vprašanja."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje