Jim Parsons (Sheldon), Johnny Galecki (Leonard) in Kaley Cuoco (Penny) bodo od zdaj za vsako posneto epizodo Velikih pokovcev zaslužili milijon dolarjev (okrog 750 tisoč evrov). "Toliko si zaslužijo," je avtor serije Chuck Lorre komentiral za Entertainment Weekly. "Odlična zasedba so in to je njihov trenutek. Vsi si zaslužijo uspeh, srečo in bogastvo."
In bogati prav gotovo bodo: serija, ki ji je studio trajanje že potrdil do leta 2017, bo tako v naslednjih treh sezonah vsakemu izmed osrednjih treh zvezdnikov prinesla 72 milijonov dolarjev (53,7 milijona evrov).
Povišek plače sta si izborili tudi soigralki Mayim Bialik (Amy) in Melissa Rauch (Bernadette), čeprav neuradno za precej manjšo vsoto; Simon Helberg (Howard) in Kunal Nayyar (dr. Koothrappali) bosta pogajanja končala predvidoma še ta teden. Nove okoliščine seveda pomenijo vrtoglavo povečanje produkcijskih stroškov nanizanke; pri CBS-u so morali do zdaj za vsako epizodo odšteti 4 milijone dolarjev (če ne upoštevamo plače igralcev).
Z naskokom najbolj gledana serija v ZDA
Zvezdniki so lahko šli v pogajanja samozavestno, saj so imeli v rokavu močan adut: nanizanko, ki se vrti okrog štirih družbeno rahlo neprilagojenih "piflarjev" in deklet, ki jih prenašajo, si je v zadnji sezoni povprečno vsak teden ogledalo 21,3 milijona Američanov - kar pomeni, da Veliki pokovci niso le najbolj gledana humoristična nanizanka v ZDA, ampak so najbolj gledani z naskokom: njihova prva konkurenca je šele Sodobna družina (Modern Family), ki pa si jo vsak teden povprečno ogleda "samo" 14,5 milijona gledalcev.
Najstniško občinstvo, vaba za oglaševalce
Prav tako pomemben podatek je, da je nanizanka uspešna pri mladem občinstvu, ciljni publiki, ki jo skuša privabiti celotna industrija; če ne upoštevamo športa, so Veliki pokovci najbolj gledana oddaja tako v starostni skupini med 12. in 17. letom, pa tudi med 18. in 34. letom. To pomeni, da je zanjo ogromno zanimanja za oglaševanje.
Honorar je kaplja v morje dolgoročnega zaslužka
Nova pogodba je tako "premišljeno priznanje, da ima serija možnost dolgotrajne priljubljenosti", je za BBC komentiral britanski televizijski kritik Toby Earle. "Kratkoročno bo serija mreži seveda prinesla manjši zaslužek, ampak če upoštevamo globalno oglaševanje in prodajo pravic za predvajanje, se jim bo vložek povrnil. Kar se zdi kratkoročno ogromen strošek, bo dolgoročno drobiž v primerjavi z zaslužkom."
Prijatelji so to naredili že zdavnaj
Primerjava, ki pada najprej na pamet, je seveda slavno pogajanje igralske zasedbe Prijateljev: že leta 2002 so složno zahtevali povišek in si prav tako izborili okrogel milijon dolarjev na epizodo (danes bi bilo to 1,64 milijona dolarjev). Ti zneski so bili tako visoki (Prijateljev je bilo le šest), da je NBC s serijo dejansko izgubljal denar: čeprav so za tridesetsekundni oglas med težko pričakovano sklepno epizodo lahko zaračunali 473 tisoč dolarjev, so imeli z njo na koncu vseeno izgubo. A so si to lahko privoščili, ker so vedeli, da so dobili občinstvo, ki bo še vrsto let zvesto gledalo ponovitve.
"Uspešne serije ne moreš preplačati, čeprav televizijske mreže tega producentom ne priznajo rade," je ob izteku serije Prijatelji (leta 2004) za Los Angeles Times komentiral analitik Tim Brooks. "Na neki točki je Mala hišica v preriji lahko plačala račune za celoten NBC-jev program v najbolj gledanih terminih. Ena sama serija lahko pomeni neverjeten adut."
Seinfeld: Nikoli zares ne izgine iz obtoka
Ko se je serija že zdavnaj iztekla (in so se njeni igralci porazgubili v manj uspešne filmske kariere), mreža še vedno služi precejšnje kupe denarja. Ko je enkrat posnetih med 85 in sto epizodami, pravice za predvajanje prodajo manjšim kabelskim televizijam, ki lahko nato ponovitve vrtijo v neskončnost. Najboljši primer tega je Seinfeld, ki je na ta način v letih po zadnji epizodi zaslužil neverjetne tri milijarde dolarjev. Larry David in Jerry Seinfeld sta samo s pravicami za predvajanje vsak zaslužila po 400 milijonov dolarjev. (Trenutno je najbolj gledana nanizanka v ponovitvah v ZDA, uganili ste, Veliki pokovci. Velja omeniti, da so si igralci v novih pogodbah izborili tudi večji delež tega zaslužka.)
Kakšen je zmagovalni recept?
V čem je torej skrivnost uspeha Velikih pokovcev? Če bi sodili samo po dobljenih emmyjih, niso tako zelo priljubljeni: v kategoriji najboljšega scenarija so jih redno prehiteli Pisarna (The Office), že omenjena Sodobna družina in 30 Rock. A v nasprotju z naštetimi so Veliki pokovci t. i. "sit-com" tradicionalnega formata - posneti z več kamerami v studiu in z nasnetim smehom. Zaplet se naslanja na celo vrsto televizijskih klišejev, od klasičnega para, ki se ne more odločiti, ali bo skupaj ali ne (Penny in Leonard), pa do komično med seboj različnih sostanovalcev (Sheldon in Leonard).
Vsa skrivnost je menda v kakovosti scenarija, trdi Ken Levine (nekoč scenarist pri Cheers). "Ob Velikih pokovcih se smejiš. Notri so šale, in to duhovite," piše na svojem blogu. Druga komponenta je skupinsko delo: "Take serije scenarija ne zaupajo enemu samemu scenaristu. Cela ekipa sedi skupaj za mizo in sestavi zgodbo."
Neškodljiva zabava
Toby Earle je bil v svoji izjavi za BBC seriji manj naklonjen. "Precej nenevarna je. Kar se zdi meni pri Velikih pokovcih zabavno, je to, da so - vsaj na prvi pogled - slavospev kulturi 'piflarjev', v resnici pa se iz njih norčujejo. Serija nam sporoča: že res, da nismo tako pametni kot tile tipi, ampak poglejte, kako neprilagojeni in nerodni so! Še punc ne morejo dobiti - in če jih, so rahlo čudaške. Ironično je, da serija kljub svoji tematiki ni preveč ... inteligentna."
Če odmislite vse reference na Vojno zvezd in fizikalne enačbe, je ogrodje Velikih pokovcev torej precej preprosta, stara premisa. To je v intervjuju za New York Magazine mirno priznal tudi Jim Parsons: "Z ničimer ni treba biti na tekočem. Nihče si ne bo mislil: ' Joj, nisem videl treh sezon, in zdaj so vsi pobegnili s prostitutkami, ne delajo več za mafijo in ničesar ne razumem.' Na televiziji je zdaj toliko izbire, da nihče ne pričakuje, da se boste poročili z nami. Ob nas lahko uživate tudi brez rednega tedenskega zmenka."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje