

Da tokratni simpozij posvetijo ženski filmski ustvarjalnosti, so se odločili, kar je ta kljub napredku v družbi in vsestranskim prizadevanjem feministične filmske teorije in kritike, da bi opolnomočili raznolike feministične glasove, še vedno – z redkimi izjemami – kronično premalo predstavljena in slabo ovrednotena. Na simpoziju so premišljevali o potencialnosti feminističnih praks v širšem kontekstu filmskega, od ustvarjanja in kuriranja prek arhivskega dela do založništva, ter spoznavali tako filmske pionirke kot sodobne avtorice, ki svoje delo utemeljujejo v feminističnih praksah.
Kot sta ob tem zapisali Anja Banko in Ana Šturm, naslov simpozija odzvanja slovenski prevod naslova filmskega eseja Women Make Film (2018) britanskega režiserja in teoretika Marka Cousinsa, v katerem avtor v formi filma ceste popelje skozi filmske pokrajine znanih in manj znanih filmskih ustvarjalk ter tako spodkopava na patriarhalnem pogledu utemeljen filmski kanon.
Na simpoziju so predstavili tudi nekatere pomembne filmske pionirke, od ameriške režiserke Dorothy Arzner, poleg Lois Weber edine ženske režiserke, ki je daljši čas – od 1920 do 1970 – delovala v Hollywoodu, prek italijanske dokumentaristke Cecilie Mangini, pisateljice, prevajalke, novinarke, filmske kritičarke in velike filmofilke Vukice Đilas do Julie Dash prve afroameriške režiserke, ki je posnela celovečerni film Hčere prahu.

Zbornik Jesenske filmske šole prinaša povzetke predavanj, vključuje pa tudi izbrane filmske kritike in eseje o filmih, ki so bili del retrospektive in premišljeno dopolnjujejo razmisleke, razprte v okviru simpozija. Zbornik so skupaj z nekaterimi avtoricami predstavili uredniki Anja Banko, Vitja Dominkuš Dreu in Ana Šturm.
Predstavitvi zbornika je sledila projekcija poetičnega celovečernega prvenca Lynne Ramsay Podganar (1999), s katerim se režiserka zapisuje v tradicijo angleške socialne drame.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje