John Lasseter je bil eden prvih, ki je v računalniški animaciji videl prihodnost animiranih filmov. Foto: EPA
John Lasseter je bil eden prvih, ki je v računalniški animaciji videl prihodnost animiranih filmov. Foto: EPA
Tron (1982, režija: Steven Lisberger)
Ob ogledu nastajanja filma Tron se je Lasseter še bolj navdušil za računalniško animacijo. Zanimivo je, da ravno zdaj potekajo priprave na nadaljevanje Trona. Premiera filma Tron 2.0 naj bi bila leta 2011.
Up (2009, režija: Pete Docter in Bob Peterson)
Naslednji film, ki prihaja iz Pixarjevega studia, je Up, pustolovščina o potovanju z baloni. Foto: Spletna stran filma

John Lasseter, ki deluje kot glavni kreativni svetovalec Disneyjeve animacije, bo priznanje prejel v okviru 66. beneškega filmskega festivala, in sicer 6. septembra. Diplomant kalifornijskega inštituta za umetnost (California Institute of Arts), kjer so ga poučevali trije izmed devetih tako imenovanih Disneyjevih starih mož, in sicer Erik Larson, Franc Burgess in Ollie Johnston, in kjer je bil sošolec Tima Burtona, je do zdaj prejel dva oskarja. Oskar za posebne dosežke mu je pripadel za film Toy Story (Svet igrač), s filmom Tin Toy pa je osvojil oskarja za kratki animirani film. Oba filma je ustvaril v času, ko ni delal za Disney oziroma preden je Disney kupil studio Pixar, pod pokroviteljstvom katerega sta nastala omenjena filma. Podelitev zlatega leva Lasseterju bo pospremila premiera 3D-različic filmov Svet igrač in Svet igrač 2. Ob tem velja povedati, da se Lasseterjeva ekipa ta čas že ukvarja s tretjim delom Sveta igrač, katerega premiera je predvidena za naslednje leto.

Zgodnji navdušenec nad računalniško animacijo
John Lasseter je bil eden prvih, ki so se navdušili za računalniško animacijo in so v njej videli rešitev za animirani film. Bilo je na začetku osemdesetih, ko se je tedaj še mlademu animatorju zazdelo, da nekaj pri Disneyju preprosto ni v redu. Menil je, da je studio vrhunec dosegel s filmom 101 dalmatinec in da je potem nenehno nekaj manjkalo v njegovih produkcijah. Ko je leta 1980 ali 1981 po naključju naletel na grafične eksperimente, predstavljene na konferenci računalniške animacije, so ga v pogledu sodobnika izredno primitivne vrteče se in lebdeče sfere povsem prevzele. V njih je ugledal prihodnost animiranega filma. Idolatrija računalniške animacije ga je še bolj prevzela, ko so ga prijatelji povabili na ogled nastajanja filma Tron, Disneyjeve znanstvenofantastične produkcije, ki velja za enega prvih filmov katerega koli velikega studia, v katerem je računalniška animacija izredno močno prisotna.

Prestop k Lucasfilmu, na koncu pa polet v nebo
Prav navdušenja nad računalniško grafiko oziroma zgodnjega prepričanja, da bi morali vsaj ozadje risank ustvarjati s pomočjo računalnikov, je bilo glavni razlog, da je Lasseter kasneje prestopil k studiu Lucasfilm, iz katerega je nastal studio Pixar, ki še danes velja za enega najboljših studiev računalniške animacije. Ravno svet igrač je bil prvi Pixarjev celovečerni film in hkreti popoln uspeh. Kanseje je sledilo še osem celovečercev, med njimi Iskanje malega Nema, Ratatouille in WAL-E, ravno za konec tega meseca pa je predvidena tudi premiera prvega filma v Disneyjevi 3D-tehniki. Njegov naslov je Up (Gor), govori pa o ostarelem paru, ki s pomočjo balonov dvigne hišo v zrak in poleti v Južno Ameriko.¸

P. B.