Kot so v sporočilu za javnost povedali organizatorji festivala, se bodo na ta način poklonili umetniku, ki je močno zaznamoval sodobno kinematografijo. Mednarodni filmski festival v Benetkah bo sicer potekal od 27. avgusta do 6. septembra.
Po krivici spregledan
Šestinsedemdesetletni Ermanno Olmi sicer velja za enega najpomembnejših italijanskih režiserjev, ki je močan pečat pustil tudi v svetovni kinematografiji, vendar so ga skozi leta, nasprotno od drugih režiserjev, kot so Fellini, Visconti, Pasolini in Bertolucci, pogosto spregledali. Kritiki njegove filme zaradi stilne forme pogosto uvrščajo v italijanski neorealizem, čeprav se sam z njimi ne strinja. Trdi namreč, da v njegovih filmih večinoma nastopajo naturščiki, tudi v glavnih vlogah, medtem ko so neorealistični režiserji za svoje filme vedno zaposlili profesionalne igralce. Ta trditev sicer ne drži povsem, saj tudi v filmih omenjenih režiserjev nastopajo naturščiki ali amaterski gledalci, res pa je, da največkrat v stranskih vlogah.
Kar Olmija povezuje s filmi neorealističnih režiserjev, so tudi dolgi in počasni prizori, ločuje pa zanimanje za družbene in socialne teme ter jasno izražanje političnih stališč. Njegovi filmi, v katerih kot osrednji liki nastopajo delavci, so pogosto komentar razmer časa.
Nagrajen z zlato palmo in levom
Režiser, ki ima za seboj več kot 50 celovečercev, dokumentarnih in televizijskih filmov, je leta 1988 v Benetkah prejel zlatega leva za film Legenda o svetem pijancu (La leggenda del santo bevitore). Film je posnet po romanu Josepha Rotha, v njem pa je zaigral nizozemski igralec Rutger Hauer. Za njegov najbolj znani film pa velja triurni Drevo za cokle (L'albero degli zoccoli), ki pripoveduje o življenju kmetov v Lombardiji na začetku 20. stoletja. Zanj je leta 1978 dobil zlato palmo na filmskem festivalu v Cannesu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje