Film, ki je rezultat sodelovanja ustvarjalcev držav BiH, Nemčije, Avstrije in Hrvaške, pripoveduje ganljivo zgodbo o življenju po vojni v Bosni in Hercegovini in dolgotrajnih posledicah, ki jih je pustilo posilstvo srbskih vojakov na bošnjaške ženske. To problematiko film prikazuje prek življenja, ki govori o trpljenju ženske, posiljene med krvavo vojno v BiH-u, ki pred hčerko skriva resnico, da njen oče ni heroj, ki je padel v vojni, ampak neznan srbski vojak, ki je med vojno sodeloval v množičnih posilstvih muslimanskih žensk. V glavni vlogi filma se predstavlja srbska igralka Mirjana Karanovič.
Ob prejetju nagrade se je 31-letna režiserka Jasmila Žbanić, ki se je tokrat prvič preizkusila kot režiserka, zahvalila, da so na festival povabili nizkoproračunski film iz majhne države. Opozorila pa je tudi na to, da sta še vedno na begu vojna zločinca Ratko Mladić in Radovan Karadžić, ki sta organizirala množična posilstva.
S filmom proti vojni
Film je prejel tudi mirovno nagrado festivala, žirijo pa je prepričal z izjemnim dosežkom v povezovanju estetskih elementov s socialnimi temami. Dodali so, da gre za občutljiv in presunljiv film o posledicah vojne in hkrati poskus, da se prek resnice odpre pot k svetlejši prihodnosti. Žbanićevi je uspelo s svojim prvencem izpovedati težko zgodbo na umetniško suveren način. Mirovna nagrada Berlinala, ki jo že od leta 1986 podeljujejo Združeni narodi, poleg kipca prinaša tudi 5.000 evrov.
Medveda za igralca sta ostala doma
Velika nagrada žirije je šla letos v roke kar dvema nagrajencema - iranskemu režiserju Jafarju Panahiju za film Offside in Danki Pernille Fischer Christenseu za En Soap. Srebrnega medveda za najboljšo žirijo sta prejela britanska režiserja Michael Winterbottom in Mat Whitecross za film The Road to Guantanamo. Najboljši igralec festivala je Nemec Moritz Bleibtreu, ki je prepričal z vlogo v filmu Elementareilchen režiserja Oskarja Roehlerja, srebrnega medveda za najboljšo igralko pa je domov odnesla nemška igralka Sandra Hueller za vlogo v filmu Requiem Hans-Christiana Schmida.
Nagrada za glasbo Petru Kamu
Z nagrado za najboljše dosežke je bil nagrajen igralec Juergen Vogel za nastop v filmu Der Freie Wille, med prvenci pa je najbolj prepričal danski režiser Pernille Fischer Christensen za film En Soap. Za najboljšo filmsko glasbo je bil nagrajen Peter Kam za film Isabella. Nagrada Alfreda Bauerja, ki jo podeljujejo v spomin na ustanovitelja Berlinala, je šla v roke argentinskega režiserja Rodriga Morena, ki je prepričal s filmom El Custodio.
V konkurenci 19 filmov
Dobitnike letošnjih medvedov je izbirala osemčlanska žirija, ki ji je predsedovala angleška igralka Charlotte Rampling. Za zlatega medveda se je potegovalo 19 filmov, zmagovalcev pa prvič niso razglasili na novinarski konferenci, ampak na sklepni slovesnosti v palači Berlinale na Potsdamer Platzu. S tem želijo organizatorji festival še dodatno približati blišču, ki ga ponujata Cannes in Benetke.
Medvedi za kratke filme
Že pred zadnjo slovesnostjo so bili znani dobitniki nagrad, namenjenih kratkim filmom, med katerimi je šel zlati medved v roke režiserju Jonasu Odelli za film Aldrigsom första gangen!. Srebrnega medveda sta v isti kategoriji prejeli ekipi nemške produkcije Our Man in Nirvana režiserja Jana Koesterja in francoskega filma Gratte-papier režiserja Guillauma Martineza. Argentinsko-ameriški film El dia que Mori pa si je prislužil posebno omembo.
Letos z novo nagrado DAAD
Najboljši film v sekciji Panorama, kjer so prikazani novi filmi že uveljavljenih režiserjev, je po mnenju žirije ameriški film The cheveux noirs Ihsan režiserke Tale Hadid, posebno omembo pa je namenila avstralski produkciji Love This Time režiserja Rhysa Grahama. Na letošnjem Berlinalu so prvič podelili nagrado DAAD, ki si jo je prislužil režiser Rony Sasson za izraelski film Barburot.
Častna nagrajenca McKellen in Wajda
Nagrado dialoga in perspektive je žirija v sestavi sedmih mladih nemških in francoskih ljubiteljev filmov namenila filmu Der Lebensversicherer režiserja Bülenta Akincija. Priznanje Caligari je prejel britansko-turški dokumentarni film 37 Uses for a Dead Sheep Bena Hopkinsa. Po besedah žirije letos tekmovalni program ni ponudil neobremenjenega ali veselega filma, precej takšnih pa si je bilo mogoče ugledati v sekcijah Panorama in Forum. Prav tako je bilo že prej znano, komu sta letos namenjena častna medveda - prejela sta ju britanski igralec Ian McKellen in poljski režiser Andrzej Wajda.
Za tiste malo mlajše
Na delu Berlinala, rezerviranem za filme, ki so namenjeni mlajšemu občinstvu, je enajstčlanska žirija kristalnega medveda za najboljši film podelila dansko-britanskemu izdelku Drommen Niels Arden Oplev, kristalnega medveda za najboljši kratki film pa švedsko-ameriški produkciji Aldrig en absolution Camerona B. Alyasina. Veliko nagrado organizacije Deutsches Kinderfhilfswerk je prejel mladi filipinski režiser Auraeus Solito za film Ang Pagdalalaga ni Maximo Oliveros, posebno nagrado pa je organizacija namenila še tajvanskemu filmu Riba z nasmehom, pod katerega so se podpisali C. Jay Shih, Alan Tuan in Poliang Lin.
Tudi s slovenskimi projekti
Slovenska filmska produkcija je na letošnjem Berlinalu sodelovala le v dveh filmskih tržnicah, evropskemu filmskemu svetu pa se je v projektu Shooting Stars predstavila Iva Krajnc. Na sejemskih projekcijah si je bilo mogoče ogledati filme Odgrobadogroba, Uglaševanje, Ljubljana je ljubljena, Norega se metek ogne, Kaj boš počel, ko prideš ven od tu in Delo osvobaja. Maja Weiss pa je predstavila projekt Inštalacija ljubezni, ki je bil izbran med več kot 300 prijavljenimi in je prišel v izbor 27 projektov iz 19 držav.
Filmski festival bo svoja vrata 56. zaprl danes, ko si bo mogoče poleg zmagovalnega izdelka še enkrat ogledati številne tekmovalne filme.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje