Nicolas Winding Refn je s svojim prejšnjim filmom, ekstravaganco Samo Bog odpušča, brcnil v temo. Lahko Danec vtis popravi z The Neon Demon? Foto: IMDb
Nicolas Winding Refn je s svojim prejšnjim filmom, ekstravaganco Samo Bog odpušča, brcnil v temo. Lahko Danec vtis popravi z The Neon Demon? Foto: IMDb
The Last Face
The Last Face je novi film Seana Penna. Ga bo Charlize Theron prišla predstavit v Cannes, čeprav sta se s Pennom medtem že razšla?
Gimme Danger
Lani ob tem času je v Cannesu svojo bleščečo pot začel film Amy, letošnji kandidat za glasbeni dokumentarec leta pa bo Gimme Danger, film o glasbeni skupini The Stooges, ki je ob koncu 60. let v svetovno glasbeno stratosfero izstrelila ime Iggyja Popa. Foto: IMDb
Risk
Ameriška dokumentaristka Laura Poitras bo svoj izjemno odmevni film o Edwardu Snowdnu Citizenfour (2014) nasledila z navidez ravno tako pomembnim dokumentarcem o Julianu Assangeu. Foto: IMDb
Personal Shopper
Od težavnih začetkov, ko so kritiki pogosto dvigali obrvi nad njenimi igralskimi sposobnostmi, je Kristen Stewart v Evropi in predvsem v Franciji našla občinstvo, ki jo preprosto ljubi. Prav zato ni presenetljivo, da je igralka nadaljevala sodelovanje z režiserjem Olivierjem Assayasom in z njim tokrat ponuja film o pariškem modnem svetu. Foto: IMDb
Money Monster
Jodie Foster je glavno vlogo v trilerju z Wall Streeta, Money Monster, zaupala Georgeu Clooneyju. Foto: IMDb
Cafe Society
Woodyju Allenu bo že tretjič pripadla čast odprtja festivala - pred petimi leti je filmske kolute na Azurni obali zagnal s Polnočjo v Parizu, leta 2002 s filmom Propad Hollywooda. Foto: IMDb

Čeprav bomo na festivalu deležni marsikaterega presenečenja in razočaranja, je tu seznam desetih filmov, ki se pred odprtjem rdeče zavese zdijo najobetavnejši.

1. Elle
Paul Verhoeven je režiser, ki izredno redko razočara. S filmi Robocop (1987), Popolni spomin (1990) in Prvinski nagon (1992) je posnel večne žanrske klasike. Celo kadar je posnel slab film, kakršen so bile, denimo, Slačipunce (1995), so tega začeli reinterpretirati in danes ta film prej velja za kultnega kot pa slabega. Od njegovega odličnega prejšnjega filma Črna knjiga (2006) je minilo že desetletje, zato se zdi, da je nizozemskega cineasta iz poklicnega mirovanja moralo zbuditi nekaj izjemnega. Elle je priredba romana Philippa Djiana, v katerem se ženska po posilstvu odloči, da bo svojega napadalca izsledila kar sama. Isabelle Huppert je z nedavno vlogo v filmu Things to Come režiserke Mie Hansen-Løve že zaigrala v enem najboljših filmov letošnjega leta, bo zdaj dodala še drugega?

2. The Last Face
Peti celovečerec Seana Penna je v tem trenutku razen kratkega sinopsisa in ene same fotografije še zavit v tančico skrivnosti. The Last Face je zgodba o humanitarnih delavcih v Afriki, ki se sredi političnih nemirov znajdejo v življenjski preizkušnji. Največje zagotovilo za dober film se ob Pennovi režiji zdi predvsem igralska zasedba, ki jo sestavljajo Charlize Theron, Javier Bardem, Adèle Exarchopoulos in Jean Reno.

3. The Neon Demon
Danski cineast Nicolas Winding Refn je s svojimi filmi Bronson (2008), Božji bojevnik (2009) in Vozi! (2011) postal eden najbolj oboževanih evropskih režiserjev. S svojo zadnjo ekstravaganco Samo bog odpušča (2013) mu je eksperiment nekoliko spodletel, napovednik za njegov novi film The Neon Demon pa se zdi ravno tako osupljiv. O njegovi kakovosti za zdaj še ni mogoče soditi, bo pa ta film, v katerem igrajo Elle Fanning, Keanu Reeves, Christina Hendricks in Jena Malone, podobno kot drugi Dančevi izdelki zagotovo spet razdelil občinstvo.

4. It’s Only the End of the World
Kanadski čudežni deček Xavier Dolan ima še vedno komaj 27 let, predlani pa se je v Cannesu z veliko nagrado žirije za film Mamica dokončno prebil v najožji vrh art filmskih režiserjev. Zdaj so vložki višji ‒ Dolan ima zdaj prvič priložnost delati z največjimi igralskimi zvezdniki. V zadnjem času je hkrati delal pri dveh filmskih projektih: prvi je The Death and Life of John F. Donovan z Jessico Chastain, Natalie Portman, Kitom Harringtonom, Susan Sarandon, Taylorjem Kitchem in Adele (!), drugi pa It’s Only the End of the World z Marion Cotillard, Vincentom Casselom, Leo Seydoux in Gaspardom Ullielom. Prvemu so datum izida prestavili na naslednje leto, drugega bomo prihodnji teden videli v Cannesu.

5. Personal Shopper
Kristen Stewart je lani postala sploh prva ameriška igralka v zgodovini, ki je osvojila francosko filmsko nagrado cezar, in sicer za stransko vlogo v filmu Oblaki nad Sils Mario. Iz težavnih začetkov, ko so kritiki pogosto dvigali obrvi nad njenimi igralskimi sposobnostmi, je Stewartova v Evropi in predvsem v Franciji našla občinstvo, ki jo preprosto ljubi. Prav zato ni presenetljivo, da je igralka nadaljevala sodelovanje z režiserjem Olivierjem Assayasom ter z njim tokrat ponuja film o pariškem modnem svetu. Stewartova je ob Marion Cotillard celo edina igralka, ki ima letos dva filma v najvidnejših sekcijah Cannesa.

6. Julieta
Kariera Pedra Almodovarja je močno povezana s canskim festivalom, vendar pa ima 66-letni Španec z njim tudi rahlo travmatičen odnos. Čeprav je bil večkrat favorit za zlato palmo, mu prestižnega kipca še ni uspelo osvojiti. V filmu Julieta ne pričakujemo kakšnih večjih odmikov od njegovega barvitega sloga, vendar pa bo glede na preferiranje veteranskih avtorjev v Cannesu morda 5. poskus vendarle tisti, ki mu bo prinesel zlato priznanje.

7. Risk (Štirinajst dni režiserjev)
Ameriška dokumentaristka Laura Poitras bo svoj izjemno odmevni film o Edwardu Snowdnu Citizenfour (2014) nasledila z na videz ravno tako pomembnim dokumentarcem o Julianu Assangeu. Glede na to, da je Citizenfour postal najboljši filmski dokument o slovitem žvižgaču, si lahko podobno obetamo tudi za film o ustanovitelju WikiLeaksa. Edino vprašanje ostaja, ali gre zgolj za klasični biografski dokumentarec ali pa bo Poitrasova v filmu na podlagi svojih srečanj z Assangeem razkrila kakšno presenetljivo plat o kontroverznem Avstralcu.

8. Gimme Danger (zunaj tekmovalnega programa)
Glasbeni dokumentarci v zadnjem času zavzemajo vidna mesta v programih največjih festivalov. Lani ob tem času je v Cannesu svojo bleščečo pot začel film Amy, letošnji kandidat za glasbeni dokumentarec leta pa bo Gimme Danger, film o glasbeni skupini The Stooges, ki je ob koncu 60. let v svetovno glasbeno stratosfero izstrelila ime Iggyja Popa. V filmu lahko pričakujemo kup sočnih anekdot iz divjega rockovskega življenja skupine, upamo pa, da bo Pop kakšno povedal tudi v živo, saj se bo v sklopu evropske turneje ob promociji novega albuma tudi sam udeležil festivala.

9. Money Monster (zunaj tekmovalnega programa)
Tako George Clooney kot Julia Roberts imata ob kopici bolj komercialnih filmov v svoji filmografiji tudi nekaj naslovov, ki obravnavajo družbeno odgovorne teme in izkaže se, da so filmi Erin Brockovich (2000), Siriana (2005) in Michael Clayton (2007) med njunimi najboljšimi filmi. Clooney in Robertova bosta v filmu Money Monster že četrtič zaigrala skupaj, tokrat pod režijo Jodie Foster, ki bo poskušala popraviti vtis svojega povprečnega predhodnika Bober (2011)

10. Cafe Society (film ob odprtju/zunaj tekmovalnega programa)
Woody Allen je stari maček filmskega sveta, ki je svoj vrhunec doživel v prejšnjem stoletju, a še vedno drugega za drugim ustvarja včasih solidne, včasih pa zelo dobre filme. Tokrat bodo v glavnih vlogah v ospredju Kristen Stewart, Jesse Eisenberg in Steve Carell. Ali lahko 80-letni režiser v svojem 47. filmu ponudi kaj radikalno novega? Možnosti za to so dokaj majhne, vseeno pa status filma ob odprtju obeta, da bo šlo za še en povsem dober film Woodyja Allena.