Več o svojem novem projektu, ki ga "na skrivaj razvija že od leta 2009", je Moore povedal v svoji prvi objavi na družbenem omrežju Periscope. V posnetku, ki je bil zastavljen kot serija odgovorov na vprašanja, ki mu jih ljudje postavljajo prek Twitterja, Moore najprej pozdravi "svoje prijatelje iz NSA-ja, ki tole zdajle gledajo". Režiser je bil v preteklosti eden glasnejših kritikov Agencije za nacionalno varnost in njenega masovnega nadziranja ljudi, ki je leta 2013 eksplodiralo v medijih; o Edwardu Snowdnu je že več kot enkrat govoril kot o "junaku leta".
Fahrenheit 9/11, nadaljevanje?
Film Where To Invade Next, ki je - po Moorovih besedah - "epske narave", je nastajal na treh celinah, a bolj ali manj na skrivaj in z zelo majhno ekipo. "Po navadi nam je kdo za petami," potoži Moore. Zdi se, da bo film, ki bo premiero doživel septembra na festivalu v Torontu, načenjal podobne tematike kot Moorov z zlato palmo v Cannesu nagrajeni Fahrenheit 9/11, neizprosna kritika Busheve "vojne proti terorju", ki popisuje, katere diktatorske režime in vojne konflikte so v preteklosti ZDA podpirale zaradi svojih lastnih interesov. Fahrenheit 9/11 do danes ostaja najdonosnejši dokumentarec vseh časov: samo v Ameriki je zaslužil skoraj 120 milijonov dolarjev.
Je to ozadje nenapovedanega obiska v Sloveniji?
Kot vemo, se je Moore aprila letos nenapovedano in za zelo kratek čas ustavil tudi v Sloveniji. Obiskal je sicer predsednika, a se izognil dajanju izjav za javnost ter se s svojo majhno ekipo (!) odpravil na Ekonomsko fakulteto. Slovenija ga zanima v kontekstu brezplačnega visokošolskega izobraževanja, smo takrat poročali, ni pa bilo povedano čisto nič v zvezi s tem, kakšen film nastaja. Ta skrivnostnost bi prav lahko sodila v kontekst v tišino zavite produkcije filma Where To Invade Next.
Vojna je donosen posel
"Problematika Združenih držav v nenehnem vojnem stanju je nekaj, kar me zanima že dalj časa, in poskrbi za obvezno satiro v filmu," v svojem posnetku pojasni Moore. "Zdi se, da obstaja stalna potreba po sovražniku - kje je naslednji sovražnik, da lahko celotni vojaško-industrijski kompleks obdržimo na nogah, da obdržimo pri življenju podjetja, ki na ta račun služijo ogromno denarja. To me od nekdaj moti in iz tega vprašanja sem razvil komedijo."
Sinopsis na uradni spletni strani torontskega festivala nakaže, da Moore tudi tokrat uporablja svojo taktiko satiričnega intervjuvanja oz. potegavščin, da brije norce iz ameriške zunanje politike. "Moore Pentagonu ukaže, naj se umakne - odslej bo on napadal v imenu Amerike," obljublja povzetek.
Zakaj dokumentarci ne bi smeli biti duhoviti?
Na tviteraško vprašanje, ali se mu zdi, da je pomembneje ljudi spraviti v smeh ali presuniti z močnim sporočilom, Moore odgovarja: oboje. "Humor je izvrstno sredstvo za komentiranje vsega, kar se trenutno dogaja v družbi," pravi režiser, ki je znan po svojem stališču, da bi avtorji dokumentarcev morali uporabljati več humorja. "Ljudje hočejo popkorn, ne pa zdravila," je lani povedal na seminarju v Torontu. "Zabava je v svetu dokumentarnega filma največja psovka. 'Oh, ne, nekoga sem spravil v smeh! Moj film je izgubil vso vrednost!' Ljudje hočejo po filmu iti domov in seksati. Ne silite jih, da se bodo počutili bedno. Ne počnite tega soljudem, ki so spolno aktivni."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje