Film bo donosen ne glede na zaslužek na Kitajskem. Ampak če hoče podreti svetovne rekorde, bo uspeh na Kitajskem ključnega pomena. Foto: Reuters
Film bo donosen ne glede na zaslužek na Kitajskem. Ampak če hoče podreti svetovne rekorde, bo uspeh na Kitajskem ključnega pomena. Foto: Reuters
Vojna zvezd na Kitajskem
ZDA so nenehno preplavljene s stripi, igrami in igračami na temo Vojne zvezd, kar pomaga negovati kvoto vdanih oboževalcev. Na Kitajskem takih vezi s franšizo doslej niso imeli, kar bi znalo zmanjšati njeno priljubljenost. Foto: Reuters
Vojna zvezd na Kitajskem
Na odsek Kitajskega zidu v bližini Pekinga so v okviru promocije filma postavili 500 jurišnikov. Foto: Reuters
Vojna zvezd na Kitajskem
Korporacijo Disney vseeno čaka še nekaj dela, če naj se franšiza pred prihodom naslednjih delov dokončno usidra med Kitajci. Trenutno filmu v državi napovedujejo okrog 150 milijonov dolarjev prihodka. Foto: Reuters

Kitajska je v resnici ključnega pomena, če se hoče Sila se prebuja, Disneyev prvi izlet v svet jedijev in galaktičnih bitk, dokončno usidrati v šopek najdonosnejših filmov v zgodovini. Epizoda VII - sedmi film v 40 let stari franšizi - je v premiernem koncu tedna švignila mimo dosedanjega rekorderja, spektakla Jurski svet, in postala s 529 milijoni dolarjev zaslužka najdonosnejši film v prvem vikendu predvajanja doslej.

MMC-jeva recenzija:
Vojna zvezd - Sila se prebuja


V kitajsko kulturo Vojna zvezd ni usidrana

A treba je vedeti, da se mora Disney na Kitajskem precej bolj potruditi, če hoče sprožiti manijo, kakršni smo priča v ZDA in Evropi. Čeprav začetek franšize datira v leto 1977 - to je leto dni po koncu kulturne revolucije in smrti Maa Cetunga - izvirne trilogije v kitajskih kinematografih niso videli vse do letošnjega junija.

Prejšnji film iz franšize, Epizoda III, je pred desetimi leti na Kitajskem denimo zaslužil samo 9 milijonov dolarjev. (Res pa je, da je priljubljenost kina v zadnjih letih skokovito narasla: samo letos so ljudje v kitajskih kinematografih pustili pet milijard dolarjev, že leta 2019 pa naj bi ta vsota dosega 9 milijard dolarjev.)

Prirejeni plakati, najstniški idoli, Kitajski zid - vsi sodelujejo
Promocija je zato še posebej velikopotezna - na Kitajski zid so postavili 500 miniaturnih jurišnikov, s ponudnikom videovsebin Tencent pa so se dogovorili tudi za predvajanje prejšnjih šestih filmov na zahtevo. Uradni kitajski "ambasador" filma - in "častni jedi" - je popzvezdnik Lu Han. Za kitajsko tržišče so spremenili tudi plakate: namesto igralcev so v ospredju bojna vesoljska plovila, ki so ljudem menda bolj všeč.

Reutersova analiza objav na priljubljeni kitajski mikroblogerski strani Sina Weibo je pokazala, da je bila Vojna zvezd samo od začetka decembra omenjena 700 tisočkrat. "Približno vem, za kaj gre, ampak nobenega ob prejšnjih filmov še nisem videl," je tipičen odgovor (tako pravi tudi 22-letni študent računalništva Jao Jijun).

Spletne objave seveda ne morejo napovedati uspeha filma, ki bo gala premiero na Kitajskem doživel v nedeljo, na redni spored pa prihaja 9. januarja. Toda radovednost druge največje spletne skupnosti na svetu je dober obet - Vojna zvezd bo najbrž lahko parirala uspehu akcijskega filma Hitri in drzni 7, ki se je na Kitajskem še posebej dobro prijel (v prvem koncu tedna je zaslužil 180 milijonov dolarjev).

Medijski analitik Jeff Bock (Exhibitor Relations Co.) Sili v kinematografih napoveduje približno stomilijonski zaslužek v prvem koncu tedna; drugi to številko postavljajo še više.

Za svetovni rekord potrebujejo Kitajsko
"Film bo donosen, ne glede na zaslužek na Kitajskem,"
se strinja Ben Cavender, vodja skupine China Market Research. "Ampak če hoče podreti globalne rekorde, bo uspeh na Kitajskem ključnega pomena."

Filmsko piratstvo, ki je pred leti na Kitajskem "pokopalo" številne hollywoodske filme, je danes manj razširjeno: kitajska filmska podjetja pritiskajo na vlado, naj ukrepa proti piratom. Pomagati bi znal tudi pozen datum premiere: Kitajci vidijo, kako uspešen je film po svetu. "Kitajsko občinstvo je zelo pozorno na to, kaj se dogaja v svetu," je prepričan Greg Foster, direktor korporacije Imax.