Slovenski komorni zbor je za praznični čas izbral kantato Adventus Domini nostri Jesu Christi. Foto: Slovenska filharmonija
Slovenski komorni zbor je za praznični čas izbral kantato Adventus Domini nostri Jesu Christi. Foto: Slovenska filharmonija
Slovenska filharmonija
Program četrtega koncerta vokalnega abonmaja sestavlja tudi Maša v g-molu Ralpha Vaughana Williamsa. Foto: Slovenska filharmonija

Na 4. koncertu vokalnega abonmaja je bilo mogoče prisluhniti kantati za sopran, dvojni mešani zbor in tolkala Adventus Domini nostri Jesu Christi. Program sestavlja še Maša v g-molu za soliste in dva mešana zbora angleškega skladatelja Ralpha Vaughana Williamsa. Slovenski komorni zbor je vodil Marko Vatovec, kot solisti pa so se predstavili Marta Močnik Pirc ter tolkalci Franci Krevh, Matevž Bajde in Darko Gorenc.

Damijan Močnik, ki je študiral kompozicijo na ljubljanski Akademiji za glasbo, ob skladateljskem delu nastopa tudi kot zborovodja. V svojem delu se posveča človeškemu glasu, njegove zborovske skladbe pa so si utrle pot na svetovne glasbene odre in ga uveljavile kot enega najbolj prodornih sodobnih slovenskih ustvarjalcev.

Bogata simbolika adventnega časa
"Vsako leto, ko sem pel božično sedemdnevnico, so me znamenite 'O' antifone nagovarjale z izredno bogato simboliko in mi vzbujale zanimive zvočne predstave. Tako sem se ob Markovem vabilu, da napišem daljšo skladbo za koncert Slovenskega komornega zbora v adventnem času, takoj odločil, da jih uglasbim. Melodično sem na začetku izhajal iz gregorijanske melodije, po kateri se poje vseh sedem antifon," je o svojem delu zapisal skladatelj.

Hkrati pa je dal poudarek tudi tolkalom, ki niso samo barvno dopolnilo zboru, ampak velikokrat komentirajo vsebinsko dogajanje, včasih pa celo prevzamejo nosilno vlogo.

Skladanje značilno britanske glasbe
Ralph Vaughan Williams, ki sodi med klasike 20. stoletja, se je posvečal predvsem skladanju značilno britanske glasbe, v kateri je zajemal lepoto Velike Britanije, značaj njenih prebivalcev in veličino njihove zgodovine. Sem sodi tudi Maša v g-molu, ki jo je komponiral med letoma 1920 in 1921. V delu je mogoče začutiti sledi strahot prve svetovne vojne, ki jo je skladatelj preživljal kot prostovoljec na bojiščih od Soluna do Francije. V skladbi se prepletajo različne prvine, od angleške renesančne glasbe prek motivike ljudske cerkvene pesmi do harmonskih možnosti 19. stoletja.