Madonnina ameriška turneja je razprodana, na radiu pa ni o njeni glasbi ne duha ne sluha. Foto: Reuters
Madonnina ameriška turneja je razprodana, na radiu pa ni o njeni glasbi ne duha ne sluha. Foto: Reuters
Kako bi lahko opredelili Madonnino glasbo? Foto: Reuters
Nelly Furtado
Nelly Furtado je bolj jasno, kaj pomeni izraz popularna glasba. Foto: EPA

In to kljub temu, da je že po opravljeni zgolj polovici koncertov v ZDA in Kanadi znano, da se bo Madonna kmalu lahko pohvalila, da ji je uspela najdonosnejša severnoameriška turneja katere koli izvajalke. 'Bojkot' predvajanja pesmi z zadnjega Madonninega albuma Confessions on a Dance Floor ameriški radii pojasnjujejo z nedoločljivim značajem te glasbe. Ta menda ni niti trendovska niti retro, zato ne vedo, kam v programski shemi bi jo lahko uvrstitili.

Nelly Furtado in Mariah Carey se znata prodajati
V Združenih državah Amerike je trenutno najbolj vroča zadeva ritmičen hiphop oziroma r'n'b. To sta dobro izkoristili Mariah Carey in Nelly Furtado, ki prav tako kot Madonna obvladata veščino vedno novega izumljanja glasbene podobe, s katero se predstavljata po svetu. A medtem ko skušata Careyjeva in Furtadova 'jadrati na tistem valu, ki je pač trenutno najhitrejši in najvišji', se Madonna vedno znova odloča za kljubovanje smernicam in ustvarjanje samosvoje glasbe, ki pa jo prav tako uspe prodati. In to bolje od tistih, ki le navdušeno molijo poslinjeni prst v zrak, da bi ugotovili, od kod piha veter.

Peticija za pomoč Madonni
Kljub okorelosti ameriških radijskih postaj, katerih vodje očitno menijo, da mora biti prav vsaka pesem, ki jo predvajajo, natančno ožigosana z znakom, ki priča o njenem poreklu in uvrstitvi v določeno trenutno priljubljeno glasbeno zvrst, Madonni tudi v Združenih državah ne gre prav nič slabo. Njena turneja je kljub zasoljenim cenam vstopnic popolnoma razprodana, Američani pa so pokupili že več kot 1,5 milijona izvodov albuma Confessions on the dance Floor.

Madonnini oboževalci so se tako zaradi prepričanja, da se Madonni godi krivica, odločili, narediti konec 'zarotniškemu' delu radijskih postaj (naj omenimo le to, da so ameriške radijske postaje komaj kdaj predvajale veliko svetovno uspešnico Hung Up, naslednja dva singla z zadnjega Madoninnega albuma, pesmi Sorry in Get Together, pa so skoraj popolnoma spregledali). Na spletni strani, namenjeni objavljanju različnih bolj ali manj neumnih peticij, je tako skoraj 3.500 ljubiteljev Madonnine glasbe podpisalo peticijo End the Madonna on U.S. Radio Boycott (Končajte bojkot Madonne na ameriškem radiu).

Mladina ne pozna niti polpretekle zgodovine
Kljub na videz zares velikemu številu prodanih zgoščenk je treba priznati, da Madonna med Američani zares ne velja za najbolj vročo izvajalko. Treba je namreč pomisliti tudi na to, da imajo ZDA le nekaj manj kot 300 milijonov prebivalcev in da za nadaljnje dobro finančno stanje pevke skrbijo predvsem njeni dolgoletni oboževalci. Mladino zanima vse kaj drugega kot pop, za katerega večina najstnikov zaradi skoraj popolne odsotnosti nekoliko starejše glasbe z ameriških komercialnih radijskih postaj verjetno sploh ne ve, da so njegove korenine v disku 70. in 80. let.

Na drugem bregu Atlantika je vse drugače
Retru gre v Evropi veliko bolje. Razlike v okusu evropskih in ameriških poslušalcev je poudaril tudi George Ergatoudis, vodja glasbenega programa na postaji BBC Radio 1. Američane tako navdušujejo urbana glasba (Hip hop in r'n'b), rock in del lahkotnega popa, ki 'gre tako v uho', plesne glasbe, ki črpa vplive iz obdobja vse do začetka sedemdesetih in ki je zelo priljubljena v Veliki Britaniji in tudi v celinskem delu Evrope, pa v 'Novem svetu' ne posluša skoraj nihče.

Madonni se menda večji uspeh obeta s četrtim singlom z albuma Confessions on the Dance Floor. Skladba Jump se namreč kot del oglaševalske kampanje za film The Devil Wears Prada že nekaj časa vrti na ameriških televizijskih in radijskih postajah. Zato je veliko možnosti, da se bodo Američani do uradnega izida singla že toliko navadili na to 'nekonvencionalno' glasbo, da bo ta postala sprejemljiva celo za komercialne radijske postaje.