Branimir Štulić - Johnny (na sredini) se je rodil leta 1953 v Skopju, odraščal pa je v Zagrebu, kjer je tudi zaslovel kot eden glavnih predstavnikov jugoslovanskega novega vala. Skupino Azra je ustanovil v Zagrebu konec 70. let preteklega stoletja. V Utrecht na Nizozemskem se je preselil leta 1986, na samostojno glasbeno pot pa je stopil leta 1989. Po izbruhu vojne se je zavil v molk in zavrnil vsa povabila, naj se vrne v Zagreb ali Beograd. Foto: Discogs
Branimir Štulić - Johnny (na sredini) se je rodil leta 1953 v Skopju, odraščal pa je v Zagrebu, kjer je tudi zaslovel kot eden glavnih predstavnikov jugoslovanskega novega vala. Skupino Azra je ustanovil v Zagrebu konec 70. let preteklega stoletja. V Utrecht na Nizozemskem se je preselil leta 1986, na samostojno glasbeno pot pa je stopil leta 1989. Po izbruhu vojne se je zavil v molk in zavrnil vsa povabila, naj se vrne v Zagreb ali Beograd. Foto: Discogs

Znameniti kitarist in pevec zagrebške zasedbe Azra Branimir Štulić - Johnny (1953) je ostro nasprotoval objavi omenjenih stvaritev na pretočnih platformah. Na omrežju YouTubu ima svoj kanal pod imenom Petar Petrović, na njem pa deli zgolj izbrane pesmi. Od založbe Croatia Records je pred več kot desetletjem prek svojih odvetnikov zahteval najmanj 25 milijonov evrov odškodnine zaradi kršenja avtorskih pravic.

Croatia Records ni pravilno privatiziral Jugotona
Croatia Records je pravna naslednica Jugotona, glavnega producenta glasbenih posnetkov v nekdanji skupni državi. Azra je trdila, da Croatia Records nima veljavnih pravic na fonogramih, ki jih je pred letom 1991, torej pred razpadom Jugoslavije, ustvaril Jugoton, ker da se te pravice niso pravilno prenesle v novo pravno ureditev.

Hrvaško upravno sodišče je nato leta 2021 razsodilo, da Croatia Records ni pravilno privatiziral Jugotona, pa tudi, da vrednost fonogramov oz. izvirnih posnetkov, na podlagi katerih nastajajo novi posnetki in kompilacije, nikoli ni bila ocenjena.

Nosilci zvoka nastali v času drugačnih pravil
Croatia Records po ugotovitvah sodišča ni zakoniti lastnik fonogramov, ki jih je Jugoton ustvaril pred letom 1991. Fonogrami so namreč nastali v času Jugoslavije, ko so veljala drugačna pravila glede lastništva in avtorskih pravic, Croatia Records pa da po razpadu Jugoslavije ni izkazala veljavnega pravnega prenosa lastništva nad fonogrami z Jugotona na Croatia Records.