Festival nove glasbe Janus, ki ga pod umetniškim vodstvom violinista in skladatelja Matije Krečiča pripravlja Hiša kulture Celje, se začenja v četrtek popoldne in bo trajal do nedelje.

Letošnji festival bo uvedla predstavitev glasbenega albuma Nižje ne gre kontrabasista Mihe Firšta v Celjskem domu. Dogajanje se bo nadaljevalo z večernim koncertom tango glasbe s kvartetom bandoneonista Matjaža Balažica.
V petek bo sledil koncert pianistke Tsarine Marinkove Krajnčan in violončelistke Maruše Turjak Bogataj. V soboto bodo na dogodku z naslovom V C v Celju na Krekovem trgu izvedli kultno istoimensko minimalistično kompozicijo Terryja Rileyja. V nedeljo pa bo na prizorišču pred Vodnim stolpom znova zazvenel Koncert za kužke, ki je bil že lani zelo odmeven.
Koncert v dvorani s kavarniško postavitvijo
Sobotni Piknik koncert je osrednji dogodek festivala, na katerem bodo izvedli izboru 15 slogovno raznolikih kompozicij slovenskih in tujih skladateljev, ki ustvarjajo danes ali pa so delovali v preteklih sto letih. Z namenom, da poslušalce razbremenijo koncertnih protokolov in omogočijo kar najbolj sproščeno poslušanje, bo koncert izveden v dvorani Celjskega doma s t. i. kavarniško postavitvijo, so sporočili organizatorji.
Trojica Gershwin, Barber in Korngold
Na slavnostnem nedeljskem zaključnem koncertu Ameriška rapsodija bo predstavljena trojica skladateljev iz zlate dobe ameriške simfonične glasbe: George Gershwin, Samuela Barber in Erich Wolfgang Korngold. Njihov glasbeni izraz se je razvil iz sinteze evropske romantike in džeza ter postavila temelje današnji filmski glasbi, so zapisali organizatorji. Orkester pod vodstvom dirigenta Zorana Bičanina bo s solistom pianistom Davorinom Morijem izvedel znamenito Gershwinovo Rapsodijo v modrem, Barberjev Koncert za violino, kjer bo kot solist nastopil violinist Uroš Bičanin, večer bo sklenila slikovita Korngoldova suita Veliko hrupa za nič.

Na tradiciji temelječa sodobnost
Festival Janus je poimenovan po božanstvu iz rimske mitologije z dvema obrazoma, pri čemer z enim gleda v prihodnost, z drugim pa v preteklost, kar je tudi programsko izhodišče festivala. Osredotoča se namreč na glasbeno ustvarjalnost sodobnih, predvsem slovenskih skladateljev, katerih glasbeni izraz pa temelji na izročilu tradicije.
Festival je leta 2016 v Mariboru ustanovil skladatelj in violinist Matija Krečič, s preteklim letom pa se je dogajanje preselilo v Celje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje