Grašič ima v lasti 11 kitar, drugih glasbil pa ne igra. Foto: Uradna spletna stran festivala
Grašič ima v lasti 11 kitar, drugih glasbil pa ne igra. Foto: Uradna spletna stran festivala

Džez ni tekmovanje, tudi slikarji ne tekmujejo med seboj, tako da se mi zdijo razne lestvice kitaristov in glasbenikov nesmiselne.

Primož Grašič
Maceo Parker
Mnogi džez povezujejo predvsem s saksofonom.
Harfa je inštument, ki ga Grašič v povezavi z džezom ne vidi.

Kitarist, ki ima v lasti 11 kitar, je dejal, da je zato tudi letos že tretjič pripravil glasbeno delavnico Jazz kamp Kranj, vendar pa na njej udeleženci, stari od 15 do 60 let, ne preigravajo le džeza, ampak se ukvarjajo tudi z drugimi glasbenimi zvrstmi. Vanje jih posvečujejo mentorji, znani predavatelji iz tujine, ki se že vse življenje ukvarjajo s poučevanjem.

Tistim, ki bi se radi seznanili z dobrim džezom, Grašič predlaga obisk Jazz Kluba Gajo, kjer program poteka vse leto, medtem ko je med večernimi koncerti na Jazz kampu posebej omenil torkov nastop angleškega bobnarja Martina Drewa. Kot je dejal gost spletne klepetalnice, je veliko za džezovsko izobraževanje poslušalcev s svojimi oddajami naredil tudi Brane Rončel, ki ga v tujini zelo hvalijo, vendar nikoli nihče ni všeč vsem.

Džezisti so skromni in preprosti ljudje
Med glasbenimi laiki velja prepričanje, da so džezovski glasbeniki bolj intelektualni kot izvajalci drugih zvrsti, na kar je Grašič odgovoril, da so dobri džezovski glasbeniki "v glavnem zelo normalni in skromni ljudje, saj se zavedajo, kaj vse so že morali storiti, da so dosegli tak nivo, in pa zelo dobro vedo, da je še zmeraj mnogo stvari, ki se jih morajo še naučiti." Zdi pa se mu, da je poslušalstvo zdaj bolj izobraženo kot na primer v osemdesetih, kar se kaže tudi z aplavzi, s katerimi nagradijo soliste, kar se včasih ni dogajalo.

Džez je postal vplivna "disciplina"
Glasbenik, ki mu je med džezovskimi zvrstmi posebej ljub smooth džez, pravi, da danes ne bi mogli reči, da kateri izmed glasbenih žanrov posebej vpliva na džez, ampak velja ravno obratno - džez vpliva na druge žanre. Sam se je sicer zanj odločil, ker druge možnosti ni imel, če je hotel na inštrumentu, na katerem je prej pogosto igral rock in pop, znati kaj več.

Improvizacija je sestavni del džeza
Sicer pa ima Grašič, ki je študiral na konservatoriju za pop in džez v Celovcu, zelo rad improvizacijo, saj je sestavni del džeza. Z njo pa je povezanih tudi nekaj zabavnih prigod. "Bilo je že marsikaj, tudi to, da sem po koncu sola stopil korak nazaj ter padel na hrbet čez lastni ojačevalec pred polno dvorano (trezen)," je eno izmed smešnejših dogodivščin opisal glasbenik, ki bo še naprej v glavnem igral, snemal in poučeval, če bi že pisal knjigo, pa bi jo napisal o življenju glasbenika, ki potuje, in o dogodivščinah na koncertih, potovanjih, za šankom itd.

Džez ni tekmovanje, tudi slikarji ne tekmujejo med seboj, tako da se mi zdijo razne lestvice kitaristov in glasbenikov nesmiselne.

Primož Grašič