V letu, ko se spominjamo stoletnice začetka prve svetovne vojne, so zato taktirko drugič predali v roke izraelsko-argentinskega dirigenta, znanega borca za mir, Daniela Barenboima.
Vstop v novo leto si je težko zamisliti brez priljubljenih dunajskih valčkov in polk skladateljev dinastije Strauss in obveznega Radetzky marša, letos smo mu lahko prisluhnili že 74. Koncert iz Zlate dvorane dunajskega Musikvereina je spremljalo 16 kamer, ki so prenašale dogodek na male zaslone v več kot 90 državah po svetu, prenos so si lahko ogledali tudi gledalci TV Slovenija.
Če je bil prvi del koncerta v celoti posvečen glasbi Josefa, Johanna in Eduarda Straussa, sta dela znamenite glasbene družine v drugem delu pospremili deli avstrijskih skladateljev Josefa Hellmesbergerja, Josefa Hellmesbergerja ml. in Josepha Lannerja. Kot vsako leto niso manjkale niti baletne točke, letos med njimi tudi odlomek iz baleta Sylvia Lea Delibesa.
Kot posebnost letošnjega koncerta so napovedali valček Josefa Straussa Friedenspalmen Walzer. Na letošnjem koncertu so počastili tudi Richarda Straussa, saj prav letos praznujemo 150. obletnico njegovega rojstva. V Zlati dvorani Glasbenega združenja (Musikverein) bo zazvenela glasba iz njegove opere Capriccio.
V spomin na prvo svetovno vojno želijo Dunajski filharmoniki 26. junija pripraviti koncert v Sarajevu, kjer je bil leta 1914 izveden atentat na prestolonaslednika Franca Ferdinanda, kar je sprožilo začetek prve svetovne vojne.
Glasbenik, ki povezuje
Daniel Barenboim, ki so ga številni umetniki, intelektualci in založniki z vsega sveta predlani predlagali za Nobelovo nagrado za mir, je leta 1999 s pokojnim akademikom Edwardom Saidom ustanovil orkester West-Eastern Divan, ki ga sestavljajo mladi arabski in izraelski glasbeniki. Mirovni orkester s sedežem v Sevilli je bil ustanovljen, da bi prek glasbe spodbujal mir na Bližnjem vzhodu. 71-letni dirigent je vodil že številne ameriške in evropske simfonične orkestre. Med drugim je bil glasbeni direktor Pariškega orkestra in Chicaškega simfoničnega orkestra. Leta 2001 je podiral tabu, ko je v Jeruzalemu izvedel opero Richarda Wagnerja, znanega po antisemitizmu. Oktobra letos je napovedal predčasen odhod z mesta glasbenega direktorja milanske La Scale, sicer pa vodi tudi Berlinsko državno opero.
Barenboim pravi, da se ga je povabilo Dunajskih filharmonikov močno dotaknilo. Obenem je izrazil skrb, da bo težko še enkrat ustvariti nekaj tako izjemnega. Da občinstvo pri marsikaterem valčku ritmično ploska, ga ne moti. "Kadar je aplavz spontan, ga je treba sprejeti," je dejal dirigent.
Barenboim, ki je za svoje glasbeno udejstvovanje prejel številna priznanja, je Dunajski filharmonični orkester na novoletnem koncertu vodil že leta 2009. Lani je že drugič potekal pod taktirko domačega dirigenta Franza Welser-Mösta.
Simbol dunajske glasbene kulture
Eden najbolj priljubljenih klasičnih koncertov klasične glasbe na svetu in glede na število držav, v katerih ga prenašajo, tudi največji tak dogodek, je prvih 13 let potekal pod taktirko Clemensa Kraussa. Dirigent je v času svojega delovanja pri Dunajski filharmoniji tudi postavil zdaj dobro utrjeno tradicijo novoletnih koncertov. Po njegovi smrti je leta 1954 filharmonikom 25 let na novoletnem koncertu dirigiral Willi Boskovsky, ki se je kot svoj čas Strauss na nostalgičnih koncertih z violino rad pridružil kolegom filharmonikom. Zanimanje za prenos koncerta je postajalo vse širše, dogodek pa je tako postal simbol dunajske glasbene kulture.
Sicer pa sega začetek tradicije v mračno obdobje avstrijske zgodovine, saj je bil prvi Straussov novoletni koncert Dunajske filharmonije izveden v negotovem času 31. decembra leta 1939.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje