Solistični vlogi bosta na koncertu odigrala flavtist Martin Belič in sopranistka Sabina Cvilak. Sabina Cvilak  je v tej sezoni nastopila v Puccinijevi La Boheme v Narodni operi v Washingtonu, marca pa bo nastopila še v Mahlerjevi Simfoniji št. 2 s Slovensko filharmonijo v Bruslju ter v Haydnovem oratoriju Stvarjenje, ki mu bo dirigiral Peter Schreier, v Lillu. Foto: Slovenska filharmonija
Solistični vlogi bosta na koncertu odigrala flavtist Martin Belič in sopranistka Sabina Cvilak. Sabina Cvilak je v tej sezoni nastopila v Puccinijevi La Boheme v Narodni operi v Washingtonu, marca pa bo nastopila še v Mahlerjevi Simfoniji št. 2 s Slovensko filharmonijo v Bruslju ter v Haydnovem oratoriju Stvarjenje, ki mu bo dirigiral Peter Schreier, v Lillu. Foto: Slovenska filharmonija
Martin Belič
Martin Belič je v preteklosti koncertiral z Godalnim orkestrom Glasbene gimnazije Maribor, Mariborsko filharmonijo, Simfoniki RTV Slovenija, lani pa je uspešno opravil avdicijo v Münchnu in postal drugi flavtist tamkajšnje filharmonije.

Orkestru je na koncertu dirigirala Karen Kamenšek, kot solista sta nastopila flavtist Martin Belič in sopranistka Sabina Cvilak, koncertni mojster pa je bil Saša Olenjuk. Simfoniki so se tokrat predstavili s simfonično pesnitvijo Jana Sibeliusa Finlandija, Koncertom za flavto in orkester Carla Nielsna in Simfonijo št. 4 Gustava Mahlerja.

Evropska glasba na prelomu iz 19. v 20. stoletje - v času, ko so ustvarjali omenjeni avtorji - ni prinesla revolucionarnih, prelomnih glasbenih novosti. Čas za temeljite spremembe je napočil približno dve desetletji pozneje. Nedvomno pa so skladatelji s preloma stoletja s svojimi deli tlakovali pot zanje.

Uglasbitev finskega narodnega ponosa
Sibeliusova Finlandia je že ob krstni izvedbi prerasla v simbol finske borbe za neodvisnost. S skladbo, ki jo je napisal leta 1899, je podprl finsko narodnozavedno gibanje za svobodo govora pod rusko oblastjo. Eden od dokazov, da je Sibelius dosegel svoj cilj, je gotovo podatek, da so jo Finci v programskih listih pogosto kar preimenovali, da bi se s tem izognili ruski cenzuri, ki je blokirala vse, kar je bilo povezno s finskim bojem za samostojnost.

Danec Carl Nielsen je bil Sibeliusu v marsičem podoben. Družilo ju je izročilo glasbe 19. stoletja, ki sta mu ostajala zvesta vse do konca. Skladal je tako rekoč v vseh oblikah in žanrih, zaslovel pa je s svojimi šestimi simfonijami. Koncert za flavto je posvetil članom pihalnega kvinteta iz Koebnhavna, ki jim je namenil tudi svoj znameniti Pihalni kvintet.

Dramatična Mahlerjeva tolkala
V primerjavi s svojima vrstnikoma je bil Gustav Mahler pravi otrok svojega časa. Njegov opus sicer ni obsežen, vendar se njegova resnična vrednost pokaže ob vpogledu v njegova dela. Simfonija št. 4 je sicer "najmanjša" in najskromnejša Mahlerjeva simfonija. Sestavljena je iz štirih stavkov, ki se oblikovno ujemajo s klasicistično zasnovo simfonije, orkester pa je močno skrčen in ga od klasične zasedbe ločijo le raznolika tolkala, ki jih je Mahler dodal, ki tako pomembno prispevajo k značilni zvočni barvi dela.