The Killers v živo z repertoarja pravzaprav ne spustijo nobene od večjih uspešnic z lestvic - a jih izvedejo z dovolj entuziazma, da zvenijo sveže. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
The Killers v živo z repertoarja pravzaprav ne spustijo nobene od večjih uspešnic z lestvic - a jih izvedejo z dovolj entuziazma, da zvenijo sveže. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
David Keuning
Brandon Flowers je sicer pevčevo pravo ime, rojstvo skupine pa je bilo malce bolj prozaično: leta 2002 je David Keuning, portir v nekem lasvegaškem hotelu, v časopisu objavil oglas, s katerim je iskal koga, s komer bi ustanovil skupino. Oglasili so se Flowers (prav tako portir, a v drugem hotelu), Ronnie Vannucci (fotograf v poročni kapelici) in Mark Stoermer (kurir za proizvajalca zdravil). Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Killerse - natančneje, njihovega pevca - so glasbeni novinarji krstili za 'celo bolj vase zaverovanega od U2'. Flowers je v preteklosti namreč izrekel kar nekaj krepkih o raznih glasbenih kolegih, pa tudi album Sam's Town (ki večini kritikov ni bil všeč) je napovedoval kot najboljši album desetletja. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Pred začetkom koncerta
Najbolj zagreti oboževalci, med katerimi je bilo kar nekaj Slovencev, so položaje pred dvorano Zenith menda zasedli tudi do štiri ure pred začetkom koncerta. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Četverica, ki bi, po zvoku sodeč, lahko bila britanska (če ne bi oprave na vsakem koraku izdajale njihovega pravega izvora), lanski album Day & Age predstavlja s turnejo, ki obriše prah s sintisajzerskega popa osemdesetih in ga križa s stadionskim rockom.

Začetek koncerta je morda predvidljiv, a zato (vsaj po izbruhu vsesplošne histerije sodeč) nič manj dobrodošel: že po prvem refrenu “Are we human or are we dancer?” (ki je, mimogrede, parafraza Hunterja S. Thompsona in njegove cinične opazke, da Američani namesto ljudi vzgajajo generacijo "plesalcev“) je jasno, da imajo The Killers občinstvo popolnoma na svoji strani. In po neprestanem bombardiranju s Human prek radijskih frekvenc v zadnjih mesecih je to, roko na srce, prvič po dolgem času, da pesem ne zveni zlajnano.

Perje, bleščice in palme
Oder je apoteoza lasvegaškega kiča: že na prejšnji turneji preizkušeni scenografiji - skladovnici v občinstvo uperjenih luči, obleščičeni črki K v vlogi stojala za klaviature in podobnemu - so se pridružile plastične palme, ki vsemu skupaj dajejo nekakšen pridih kluba Tropicana, ki veje z albuma Day & Age.
Pirotehnični vložek in plaz konfetov proti koncu pričata, da bend svojih megalomanskih teženj ne skriva - in tudi Brandon Flowers, ki je v svoji ozki črni obleki z epoletami iz perja videti kot Johnny Cash na ekskurziji v garderobno omaro Eltona Johna, je stadionskim dimenzijam počasi dorasel. Če so bili njihovi nastopi v živo še pred dvema letoma razmeroma neosebni, morda celo hladni, se je zdaj 27-letni frontman sramežljivosti počasi otresel. To sicer ne pomeni dolgih govoranc med pesmimi ali poskusov nagovora ljudi v nemščini, a nekje med letom 2004, ko so The Killers s prvencem Hot Fuss obveljali za “vroče” postpunkersko odkritje, in danes je Flowers začel tudi na odru (in ne le v besedilih) izžarevati samozavest in karizmo, ki bi bili vredni mladega Bona. “My affection, well it comes and goes,” poje v All These Things That I’ve Done, a je na odru (še vedno) videti iskreno zadovoljen, če ne celo presenečen nad evforičnim sprejemom, ki so ga deležni.


Day & Age - ne (še?) tako všečen kot predhodnika
Uvodnemu singlu sledi očitna dramaturgija: med pesmi z novega albuma, s katerim so dokončno zajadrali v mainstream in precej bolj diskoidne vode, vrivajo “obvezne” stare uspešnice: koncertnima himnama Somebody Told Me in For Reasons Unknown sledita z bossa novo križani I Can’t Stay in poskočna Joy Ride, med na zgodnjega Bowieja spominjajočo Spaceman in akustično različico Dustland Fairytale je prostor našla Smile Like You Mean It in tako dalje.
Podaljšek je podobno uravnotežen: najprej Bones, sledi malce antiklimaktična The World That We Live In, nato pa katarzični vrhunec in (nedvoumni) konec z Jenny Was a Friend of Mine in When You Were Young. “Element presenečenja”, torej pesmi v sredini, ki se iz koncerta v koncert rahlo spreminjajo, sta tokrat Shadowplay (priredba Joy Division) in Tranquilize, obe z zanimivega “vmesnega” albuma B-strani Sawdust. In če je občinstvo očitno naredilo “domačo nalogo” in poznalo tudi novi album, pa je očitno, da je v marsikaterem pogledu drzni plošček Day & Age za tabor oboževalcev sicer res “rekrutiral” nove, mlajše sile, da pa verjetno ne bo nikoli povzročal množične evforije in skandiranja, kakršnega s krilaticami tipa “I’ve got soul, but I’m not a soldier” in “Smile like you mean it” še vedno sprožita njegova predhodnika Hot Fuss in Sam’s Town (čeprav so slednjega številni kritiki odpisali kot zgolj (pre)velikopotezno oponašanje Brucea Springsteena).

Preostali trije člani skupine, ki se jim za pesem Sam’s Town na odru pridruži še violinist, se - z izjemo nekaj kratkih solov kitarista Dava Keuninga - držijo v ozadju, pregovorno največkrat spregledani bobnar pa v primeru The Killersov poskrbi, da ne ostane neopažen - Ronnie Vannucci po bobnih udriha, kot bi mu šlo za življenje. In čeprav se predimenzionirani konzervi za sardine podobna dvorana Zenith ne more pohvaliti z dobro akustiko, da četverica na odru v uro in petinštirideset minut dolgem nastopu od sebe resnično vse. Zanimivo bo videti, koliko zaleta jim bo junija dal precej manj utesnjujoči hipodrom na Stožicah.
Ana Jurc