Maestro, ki je dirigiral zadnji koncert Luciana Pavarottija, v svoji knjigi trdi, da je veliki tenor arijo na otvoritveni slovesnosti olimpijskih iger v Torinu leta 2006 odpel na matrico. "Orkester se je pretvarjal, da igra, jaz sem se pretvarjal, da mu dirigiram, in Luciano se je delal, da poje," piše Leone Magiera v knjigi Pavarotti Visto Da Vicino (Pavarotti od blizu), ki je v Italiji izšla marca. "Izpadlo je čudovito, nihče ni opazil tehnične "prevare". K njej so se po dirigentovih besedah zatekli zaradi hudih bolečin, povezanih z rakom na trebušni slinavki, ki so ga zdravniki pri njem odkrili pol leta pred tem. Že štirinajst mesecev po diagnozi je zahrbtna bolezen 71-letnega pevca tudi pokopala.
Tenoristova takratna menedžerka Terri Robson je v izjavi za javnost natančneje pojasnila položaj: "Njegov glas je bil neoporečen ... toda zaradi izjemno nizkih nočnih temperatur tistega februarja smo sklenili, da bosta pevec in orkester popolno zvenela le, če zadevo v naprej posnamemo."
V živo en nastop, prek malih zaslonov drug
Par različic arije iz Puccinijeve opere Turandot je najprej posnel orkester; Magiera je posnetke nato odnesel k Pavarottiju na dom, kjer je tenorist izbral tistega, ki se mu je zdel najboljši. Pod dirigentovo taktirko je vokal posnel le nekaj dni pred nastopom - potem pa je bilo seveda treba še vaditi odpiranje ust. "V sebi je našel moč, da je ponavljal, dokler ni bil popolnoma zadovoljen. Nato se je sesedel v invalidski voziček in izčrpan zaprl oči." Gledalci po vsem svetu so prek malih zaslonov ob začetku olimpijskih iger spremljali nastop, ki je bil prav tako na matrico posnet nekaj dni prej, za tiste na licu mesta pa je Pavarotti "pel" na matrico.
Zadnjič ni bilo prvič
Spomnimo pa se še starejšega podobnega primera: Pavarotti je na matrico pel tudi leta 1992, na nastopu v rodni Modeni. Ko se je to razvedelo, ga je BBC, ki je odkupil pravice za prodajo posnetka, tožil. Pevec se je zagovarjal, da "ni imel časa" za dovolj vaje.
V posnetku na desni si lahko - zdaj v novi luči - ogledate nastop v Torinu in najbrž boste morali priznati, da je Pavarottijeva "igra" odlična (česar pa ne bi mogli trditi za violinistko, ki se pojavi okrog 1:46)
Ana Jurc
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje