Janja Majzelj je dopustila, da jo nagovorijo šansoni Svetlane Makarovič, nato pa te impresije na novo interpretirala. Foto: SMG
Janja Majzelj je dopustila, da jo nagovorijo šansoni Svetlane Makarovič, nato pa te impresije na novo interpretirala. Foto: SMG
Svetlana Makarovič
Svetlana Makarovič šansonov trenutno ne piše, ampak se posveča pisanju pravljic za starejše bralce. Foto: MMC RTV SLO

V šansonih je navdih našla igralka SMG-ja in vokalistka Janja Majzelj, ki je v projekt vključila svoja razočaranja, navdušenja, živčnost in tremo. Pri tem ni ponavljala šansonjerskega sloga Makarovičeve, saj meni, da je ta neponovljiv. Odločila se je šansone raziskati, se ukvarjati z impresijami, ki se v njej prebujajo ob njihovi vsebini, nato pa jih na ta način na novo interpretirati. "Vsak šanson Makarovičeve je resnično lahko tema za celovečerni film," meni Majzljeva.

Kakšne impresije so v Mazijevi vzbudili šansoni Makarovičeve, bo mogoče videti še v ponedeljek v SMG-ju.

"Mislim, da sem bila dobra šansonjerka, a Majzljeva je boljša. Zelo sem ponosna nanjo," pa je prepričana Svetlana Makarovič, katere šansone si je že marsikdo prej skušal sposoditi in se po njenih besedah na njihov račun okoristiti. Če je druge 'sodno prijela', je bilo pri Mazijevi drugače. Tej je svoje šansone iz srca ponudila v poustvarjanje. Kot pravi, jo je zagrabil njen način interpretacije. "To je kot ciganska muzika - ko jo zaslišiš, se je ne moreš znebiti."

Nepogrešljiv ustvarjalni opus
V pesmih povsem odkrito poteka celostno in plastično življenje z vsemi motivacijami, vzroki in s posledicami, brez nelogičnosti. V njih obravnava predsodke, zablode, razgalja ukoreninjene vzorce in brez moraliziranja vedno stoji na strani nemočnega. "Svetlanin opus je zame v marsičem nepogrešljiv. Odkar vem zase, so me spremljala njena dela, od pravljic do poezije, šansonov in kolumen. Ob branju se mi zgodi več stvari hkrati. Najprej – neskončno me zabava, hkrati pa pretrese do solz. Ob vsem tem začutim čisto pravo objestnost, ki je kot ekstatično veselje, hkrati pa se trn z vsakim krohotom zadre malo globlje v srce. Pa ne za kazen, ampak zaradi resničnosti, ki jo podaja. Občutki so torej raznorodni, vedno pa se po branju ali petju počutim bolj živo kot prej," je o delu Makarovičeve zapisala Janja Majzelj.

Janjo Majzelj na odru spremljajo pianist in harmonikar Joži Šalej, basist Nino De Gleria, Blaž Celarec na tolkalih in klarinetu ter Jelena Ždrale na violini in mandolini.

Krizantema na klavirju je drugi glasbeno-gledališki projekt, ki je nastal v sodelovanju s SMG-jem. Lani so predstavili Brelove šansone v prevodu in izvedbi Branka Završana z naslovom Senca tvojga psa, pripravljajo pa tudi večer, ki bo posvečen Brechtu.