Najprej je bil Shakespeare, nato Dostojevski - in zdaj Orlov, kot nas obvesti oglas za prihajajočo knjigo. Foto:
Najprej je bil Shakespeare, nato Dostojevski - in zdaj Orlov, kot nas obvesti oglas za prihajajočo knjigo. Foto:
Aleksandr Orlov
Orlov o svoji knjigi: 'Želim si navdahniti novo generacijo poslovnih mačk. Upam, da bo pokazala, kaj lahko nastane s trdim delom, pogumom in skrbno nego kožuha. Upam tudi, da bomo s honorarjem lahko na novo položili marmor na strehi graščine Orlov.'
'Moja knjiga je na Amazonu?' se je prek Twitterja nedavno čudil Orlov. 'Nisem niti vedel, da imajo v džungli knjigarne!'

Aleksandr je namreč, je treba najbrž povedati, močvirska mačka - in povrhu vsega še "zgolj" računalniško generirana močvirska mačka. Orlov, ki je, vsaj po slavi, ki jo uživa sodeč, še kako resničen, je nastal kot umotvor neke londonske oglaševalske agencije, njegovo poslanstvo pa je precej prozaično: prodajati nam skuša zavarovanje za avtomobile.

Premisa cele serije oglasov, ki jih je poleti 2009 začela predvajati britanska televizija, je preprosta. Orlov, po navadi oblečen v imeniten suknjič in udobno nameščen v fotelj pred prasketajočim ognjem (včasih se tudi namaka v džakuziju), nam obnavlja junaško zgodovino svojih prednikov, ki so zaradi vélikega pomanjkanja ogrcev pobegnili iz puščave Kalahari in "po nesreči" končali v Rusiji. Tam se je njegov "naddedek" Vitalij v 18. stoletju proslavil v epski bitki med močvirskimi mačkami in mungi, njegova stara starša pa sta preživela Kosmati teror leta 1921.

"Ajnfoh!"
In njegovi predniki, se po navadi razburi Aleksandr, niso prestali vsega tega, da bi jih zdaj tepci zamenjevali s ponudniki zavarovanja! O njegovi častitljivi rodbini, poudari, se lahko podučimo na spletni strani "Compare the meerkat" (Primerjaj morske mačke), in ne "Compare the market", kjer ponujajo "samo" informacije o najcenejšem zavarovanju za vaše avtomobile. Šala je seveda v tem, da Aleksandr, ki seveda "tolče" močen vzhodnoevropski naglas, oboje izgovori skoraj enako. "Simples!" kot na koncu vsakega oglasa pribije njegov kosmati protagonist.

Fenomen še vedno raste
Banalno? Morda, a podjetje, ki ga Orlov oglašuje, je letos zaslužilo 60 milijonov funtov, njihov junak pa je zaživel samostojno življenje: na Facebooku ima 750 tisoč oboževalcev, na Twitterju mu sledi 41 tisoč ljudi, njegovo aplikacijo za iPhone pa si je naložilo 700 tisoč uporabnikov. 28. oktobra izide še njegova "avtobiografija", A Simples Life, My Life and Times, ki se je prejšnji mesec, ko je bila prvič napovedana, uvrstila na sam vrh Amazonove lestvice najtežje pričakovanih, ves čas pa je tudi med stoterico knjig, za katere imajo največ prednaročil.

Ni lahko zadeti terne
Aleksandr je tisti redek dosežek, sveti gral oglaševanja: lik, ki izdelek prodaja, ne da bi bilo tega sploh treba omeniti. "O tej močvirski mački lahko govorimo ves dan, pa ni treba omenjati spletne strani, ki jo predstavlja, ker jo imamo že vsi v spominu," je za The Independent razložil direktor oglaševalne agencije CST Dave Trott. "V oglaševanju se uspešnost meri z OTS: kolikokrat bodo ljudje imeli 'priložnost videti' (ang. opportunity to see) določen oglas. Povprečje je sedem, ampak junak, kakršen je Aleksandr, lahko to številko drastično poveča, še posebej s prodanimi knjigami."

Knjige morda ni treba odpisati že vnaprej: spomnimo se samo, da se je James Lever leta 2008 s svojim prvencem, "avtobiografijo" slavne Tarzanove spremljevalke, šimpanzinje Čite, prebil v širši izbor za bookerjevo nagrado. Res pa je, da Jaz, Čita (Me Cheeta), ni zares zgodba o življenju enega najstarejših šimpanzov na svetu, ki ima za seboj enajst filmskih vlog, ampak predvsem satiričen pogled na zlata leta Hollywooda.

Nekaj utrinkov iz družinske zgodovine rodbine Orlov, zbirko "napak s snemanja" in Aleksandrovega pomočnika Sergeja najdete spodaj.