Nova publikacija Der Sturm in slovenska historična avantgarda, ki obsega tudi prevod številke z naslovom Junge slovenische Kunst,  je dvojezična, slovenska besedila spremljajo angleški prevodi. Foto: Kulturni center Galerija 001
Nova publikacija Der Sturm in slovenska historična avantgarda, ki obsega tudi prevod številke z naslovom Junge slovenische Kunst, je dvojezična, slovenska besedila spremljajo angleški prevodi. Foto: Kulturni center Galerija 001
Der Sturm
Revija Der Sturm, ki jo je ustanovil Herwarth Walden, je sledila tudi manj vidnim in celo nevidnim umetniškim praksam kot slepim pegam na zemljevidu geopolitično obrobnih svetov. Sprva je bila mesečnik, leta 1924 so jo začeli izdajati na vsako četrtletje, 1932 pa je bila ukinjena. Foto: Wikipedia

Vendar knjiga, ki je izšla v sozaložništvu Mestne galerije Ljubljana in Zavoda Delak, po besedah enega od avtorjev omenjene razstave Dragana Živadinova močno presega ambicijo, biti zgolj katalog razstave.
Revija Der Sturm, ki je začela izhajati leta 1910, je osnovala, gradila ekspresionizem kot prvo modernistično stilno formacijo in obenem spremljala razvoj drugih časovno vzporednih stilnih formacij – konstruktivizma, kubizma in futurizma, pa tudi umetniške šole Bauhaus. Tema je tako po besedah Živadinova ključna za razumevanje 21. stoletja, modernizma in modernosti.
Mlada slovenska umetnost se predstavi
Za nas je posebej pomembna 10. številka umetniške revije Der Sturm, ki je v Berlinu januarja leta 1929 izšla pod naslovom Junge slovenische Kunst, prevod katere je vključen v publikacijo. V to vpelje prispevek Petra Krečiča, ki je pisal o zadnjem poskusu vstopa slovenske zgodovinske avantgarde na mednarodno umetnostno prizorišče. Knjiga obsega še prispevek Janeza Vrečka, ki nosi naslov Prostorskost konsov in Tržaški konstruktivistični ambient, Polona Balantič se podpisuje pod besedilo Der Sturm - med estetiko in politiko / malo na levo, malo na desno, nato pa še bolj na levo.
Tatjana Rojc piše o Trstu v letih revije Der Sturm, o akciji (re)akciji in (re)akcionarnosti, sledi prispevek Umetnice in umetniki iz Vzhodne Evrope v reviji Der Sturm in v istoimenski galeriji Herwarta Waldna, ki je rezultat seminarja na omenjeno temo. Prispevek Marine Bressan nosi naslov Futuristično seganje po zvezdah v frenetičnem in ekspresionističnem Berlinu, prispevek Aleksandra Bassina pa Odkrivanje duha v umetnosti.