Da pesmi niso, kar tako tja v en dan, zagotavlja kdo drug kakor župan občine Prebold. Za širšo prepoznavnost, pesmi seveda, pa poskrbi na koncu dodan Besednjak manj znanih besed in pojmov.
Za pokušino savinjske govorice je tukaj nekaj vrstic iz pesmi Jes pa gospod Kus: "Biu sm hauzarski srotek, doma iz fabriških hauzov, gospod Kus pa una dva so bli iz fabriške vile, pet cimrov, u predsob pa telefon direkt u fabriko."
Navedek poleg slogovnega pristopa izraža tudi izhodišče, ki mu je pesnik zvest skozi celotno svoje pesnikovanje. Med bralci je namreč znan tudi in predvsem po svojih zbadljivkah. Pesnjenje Ervina Fritza vsebuje vsaj dve skrajnosti: zbadljivost, ki meji na obrekovanje, a je takšen le njegov slogovni način, in pa zbor vrhunskih pesmi, ki sestavljajo vidno mesto na Slovenskem.
Tako je treba brati tudi te pesmi oziroma s pesnikovo besedo: savinjčanke. Večinoma so bile spesnjene v slovenskem glavnem mestu, a ne vse, kakor je zapisano v knjižnem kazalu. Da so sveže, dokazujejo zraven dodane letnice. Da je njihova tema široka in presegajoča zgolj Savinjsko dolino, pa tako ali tako ni treba posebej dokazovati. Razdeljene so na posamezne sklope, ki se ujemajo s pojavom tako poimenovanega kulturniškega turizma. V takšnem smislu lahko znova poudarimo s presežki ovenčano število knjižnih izvodov, ki gravitira na trume, gruče in ekspertne skupine, iščoče še skrivajoči se narečni izraz, ki je v svoji sramežljivosti še nepoknjižen. In da bi bilo takšno seznanjanje z nepremičninsko kulturno dediščino kar se le da zabavno, razvedrilno in navdihujoče, pa poskrbi sam pesnik, ko sporoča, da je opevana dolina prepolna ljubezni v vseh oblikah. Nekakšen bio-ekobordel, bi lahko označili.
V dodanem besednjaku sicer ni prav posebnih besed, ki bi tozadevno usmerjale, a saj se ve, da je tisto manj znano še okusnejše. Ob vsesplošni demografski in še kakšni ogroženosti bi nemara lahko pomislili, da je pesniška zbirka, naslovljena s samostalnikom ženskega spola, in to v množini, feminističen priročnik, a seveda ni, čeprav ni daleč od tega. Ženskost, upesnjena in nekako tudi obdelana, ki je temelja sestavina teh pesmi, je ženstvenost igrivosti, je ženstvenost v svojih skrajnejših legah ali v počutju, ki ni usklajeno z ustaljeno rabo, je ženstvenost, ki jo pesmi ravno prav obarvajo s preteklostjo in ji dodajo sedanjost na način, ki doni naprej in ne le odzvanja. Ervin Fritz v teh pesmih preseže svojo zbadljivost, saj so vbodi takšne vrste, ki igraje opozarjajo na nekatere še ne presežene stereotipe. Pesmi plemeniti tudi način zamolčanja oziroma suspenz smisla, ki še poudarja žensko zastrtost, ob tem pa tudi njeno odprtost.
Iz oddaje S knjižnega trga.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje