Faksimile temeljne zbirke pesnika, ki je ustvarjal med moderno in ekspresionizmom, spremljajo ponatis zbirke ter strokovni literarnovedni in uredniški komentar. Kot je ob izidu povedal avtor komentarja z naslovom Praemeditatio: Iz globin tišine Brane Senegačnik, je Gradnikova poezija izrazito heterogena. Obsega tako intimne in erotične teme kot tudi tematsko zelo aktualno poezijo. To je namreč pesniška zbirka, v katero je Gradnik vstavil vse, "kar mu je ležalo na duši".
Vse barve poezije Alojza GradnikaTako se je o Gradnikovi poeziji izrazil Senegačnik, o zbirki pa je spregovoril tudi Mihael Glavan, urednik zbirke Feniks. Ta je opozoril, da zbirka na trg prihaja z nekoliko zamude. Lani je bilo namreč 'ključno' leto, saj smo zabeležili 125. obletnico Gradnikovega rojstva in 50-letnico njegove smrti. Obenem je bilo tudi pojasnjeno, da se rokopis De profundisa ni ohranil v celoti, zaradi česar povsem pravega faksimila v bistvu sploh ni mogoče sestaviti. Omenjena je bila še drobna posebnost. Gradnik je pri pisanju uporabljal različne barve - pisal je z barvnimi svinčniki in tintami različnih odtenkov.
Pri Novi reviji poudarjajo, da faksimile zbirke iz leta 1926 ustreza vsem merilom, za kar je zaslužen oblikovalec Matjaž Vipotnik, ki se je o svojem delu pošalil, da mora oblikovalec čim bolje "ponarediti rokopis".
Na zalogi še Oton Župančič in Gregor Strniša
S projektom izdajanja zbirke Feniks pri Novi reviji še niso končali. Glavan pa poudarja, da zbirke, v kateri so do zdaj izšli že faksimili rokopisov Franceta Balantiča, Franceta Prešerna in Edvarda Kocbeka, ne bodo mogli več dolgo razvijati. Do danes se je namreč ohranilo dokaj malo rokopisov slovenskih literatov. Na zalogi pa sta vendarle vsaj še dva dragocena sklopa rokopisov; to sta delo Otona Župančiča in Gregorja Strniše.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje