Pri kampanji Knjigajmo migajmo že sodeluje nekaj znanih Slovencev, kot so Vid Valič (na sliki), Maja Keuc in Goran Vojnović, povabili pa so tudi ugledna športna imena (med njimi sta hokejist Anže Kopitar in nogometni vratar Samir Handanović), vsi pa sodelujejo brez honorarja. Foto: BoBo
Pri kampanji Knjigajmo migajmo že sodeluje nekaj znanih Slovencev, kot so Vid Valič (na sliki), Maja Keuc in Goran Vojnović, povabili pa so tudi ugledna športna imena (med njimi sta hokejist Anže Kopitar in nogometni vratar Samir Handanović), vsi pa sodelujejo brez honorarja. Foto: BoBo
Knjigajmo migajmo
Bralne navade slovenskih šolarjev, zlasti dijakov, se po izsledkih študije PISA (mednarodne raziskave o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti) iz leta v leto slabšajo. Na Javni agenciji za knjigo RS (JAK) so zato pripravili Knjigajmo migajmo, novo nacionalno kampanjo za promocijo branja, s katero želijo prepričati srednješolsko mladino, da so knjige del globaliziranega sveta zabave in da je branje v prostem času lahko prav tako zanimivo kot gledanje televizije ali spletno klepetanje. Foto: Spletna stran Knjigajmo migajmo
Knjigajmo migajmo – bralna kampanja za mlade


Stand-up komik Vid Valič, ki je v knjižnici Gimnazije ESIC Kranj sodeloval pri oblikovanju bralnega kluba v Kranju, je na današnji novinarski konferenci predstavil svojo izkušnjo z dijaki in povedal, da se je za sodelovanje pri projektu odločil, ker opaža, da smo vedno bolj zasvojeni z zasloni.

Anketa o bralnih navadah dijakov
V Kranju je Valič z dijaki prebiral poezijo Klarise Jovanovič in delo Christopherja Moora Jagnje, meni pa, da bo doprinesel k družbi že, če bo vsaj kakšen najstnik v roke prijel knjigo. Z branjem se po njegovem mnenju veča tudi kritičnost mišljenja, kar je še dodaten razlog za njegovo sodelovanje pri projektu.

Doslej so v sklopu bralne kampanje obiskali tudi dva že ustanovljena bralna kluba na Gimnaziji in srednji kemijski šoli v Rušah ter v Knjižnici Antona Tomaža Linharta Radovljica. Podsekretarka za bralno kulturo na Javni agenciji za knjigo (JAK) Tjaša Urankar je povedala tudi, da so na srednje šole poslali ankete, v katerih so dijake in učitelje svpraševali o bralnih navadah. Kar 40 srednjih šol se je že odzvalo, izide ankete pa bodo objavili na spletni strani projekta Knjigajmo migajmo, je pojasnila Urankarjeva.

Dela iz bralnega "kanona" so dijakom tuja
Podpredsednica Društva slovenskih založnikov Tanja Tuma je povedala, da se bralna kultura odraža tudi v založništvu in da je treba dvigniti potrebo po branju med dijaki, kar na osnovnošolskem področju že dolga leta uspeva Bralni znački. Prepričana je, da je mladim treba ponuditi tudi dela zunaj običajnega "kanona", saj so jim ta po njenem mnenju večinoma tuja.

Cilj nacionalne bralne kampanje je doseči mlade med 14. in 24. letom starosti z željo postaviti knjigo kot del zabave v središče njihovega vsakdanjega življenja. Razlog za kampanjo so vedno slabše bralne navade slovenskih šolarjev, zlasti dijakov. Na JAK-u zato sodelujejo pri ustanavljanju bralnih klubov, v katerih se najstniki srečujejo, prebirajo izbrane knjige in se o njih pogovarjajo.

Knjigajmo migajmo – bralna kampanja za mlade