Foto:
Foto:
Elfriede Jelinek: Naslada
Nekaj avtoričinih del lahko prebiramo tudi v slovenščini; romane Ljubimki, Učiteljica klavirja in Naslada ter zbirko dram Smrt in deklica I - V: drame princes. Foto: RTV SLO

Roman Zavist (Neid), ki ga je pisateljica poimenovala tudi "zasebni roman", ker se pojavlja le na spletu in poleg tega vsebinsko prinaša več zasebnega kot njena prejšnja dela, ne bo izšel v vezani obliki. Jelinekova ga je končala z osmim delom petega poglavja, če pa bi ga natisnili, bi po izračunu nemškega časnika Kurier dobili 380 drobno popisanih strani in okoli 262.000 besed.

Nikoli končan roman?
Delo je pisateljica objavila na svoji spletni strani www.elfriedejelinek.com pod rubriko Prosa in je brezplačno dosegljivo vsem radovednim bralcem. Besedilo je avtorsko zaščiteno in ga ni dovoljeno razmnoževati, objavljati ali citirati, po besedah avtorice pa so povsem mogoče tudi dodatne vsebinske ali slogovne spremembe. Ob tem je Jelinekova k sodelovanju povabila tudi svoje bralce in jih pozvala, naj "nepopolne ali pomanjkljive stavke dopolnijo oziroma popravijo".

Besedni kozmos
Avtorica pesniške zbirke, več romanov, dramskih del in opernega libreta z vsakim delom dregne v odprte rane sodobne avstrijske družbe - od nasilja med spoloma, ki je neobhodno povezan tudi z vprašanjem moči, nepriznavanja avstrijske kolaboracije s Hitlerjem, konservatizma in avstrijske nestrpnosti do različnih družbenih manjšin, kot so na primer homoseksualci. Po mnenju kritikov tudi novo delo združuje veliko različnih tem, ki jih med seboj povezuje avtoričin asociativni tok - avstrijsko gospodarstvo, izreki iz Biblije, reklamni slogani in verzi, ki jih uporablja voditelj avstrijske desničarske svobodnjaške stranke H. C. Strache, kateri se skuša "očistiti" svoje politične preteklosti, smrtonosni pohodi proti madžarskim Judom iz leta 1945 ... Vse to so teme, med katerimi bega Elfirede Jelinek, ki pa ji kljub načenjanju različnih tem vedno znova uspe ohraniti koherentnost pisanja. Ravno zaradi te tematske pestrosti, "opremljene" z uporabo zelo bogatega izrazja, so kritiki tokratno delo Elfriede Jelinek označili za Wortkosmos (besedni kozmos).

K. S.