Holly ni "tipičen" Kingov roman, gre za kriminalni triler, žanr, ki se ga je avtor prvič lotil šele pred dobrim desetletjem, ko je objavil trilogijo o Billu Hodgesu. Obenem ne gre za tipično avtorjevo eskapistično prozo, temveč za z aktualnimi temami in družbenimi komentarji prepojeno zgodbo, ki se odvija v času Covida-19, proticepilskega resentimenta, Trumpovega poraza na volitvah in napada na ameriški kongres.
Kinga smo kot pronicljivega in duhovitega komentatorja ameriške družbene realnosti doslej poznali predvsem zaradi njegovih izjav na družbenih omrežjih, njegov odpor do republikancev in vsega, kar prinašajo, je silovit in dobro dokumentiran. S prenosom jasno izraženih političnih stališč v svojo pregovorno apolitično fikcijo pa je dobro razburkal svoj bralski bazen, češ King je prestopil Rubikon in storil nedopustno dejanje. Kar se mene tiče, je kritiziranje antivakserjev, MAGA-fanatikov in vseh oblik nestrpnosti kvečjemu dobrodošla popestritev romana, ki predstavi še eno Kingovo "inovacijo", postopni razvoj lika Holly Gibney, ki smo jo v izrazito stranski vlogi prvič srečali v Mr. Mercedesu, prvem delu trilogije o Billu Hodgesu, da bi se v vedno vidnejših inkarnacijah pojavila v še treh romanih, zdaj pa končno postala naslovna in kompleksno izoblikovana junakinja.
Holly Gibney je bila sprva negotova, malodane avtistična mladenka, postopoma je postala Hodgesova asistentka, vseskozi je trpela kaprice pretirano posesivne matere, po Hodgesovi smrti pa je s partnerjem Petom prevzela njegovo detektivsko agencijo in postala "normalen lik". Duh nedavno umrle mame, mojstrice "zadušljive materinske ljubezni", ki je hčer v otroštvu dojemala kot lastnino, jo v Holly še vedno preganja, ampak za to niti nima časa, zdaj je prevzela primer izginule Bonnie Rae Dahl, za katero svojci ne verjamejo, da je pobegnila od doma, temveč da je bila v bližini mestnega parka ugrabljena ali celo umorjena. Ker je v bližini v podobnih okoliščinah izginil še en mladenič, skuša Holly primera smiselno povezati.
V žanrskem in pripovednem smislu je Holly standarden Kingov roman, ki enkrat za spremembo ne obravnava npr. nadnaravnih pojavov ali človekovih izvenserijskih sposobnosti, temveč skrajno obliko človeške krutosti, konkretno kanibalizem. Da se ta ekstremna praksa odvija v univerzitetnem okolju, je – predvidevam – Kingov sarkastičen komentar na parazitsko in skrajno tekmovalno naravo akademske sfere.
King, od nekdaj bolj naklonjen obrtno spretnim operativcem, je s Holly med drugim spisal hvalnico delovni etiki in občutku pripadnosti; razvil ni le lika naslovne junakinje, temveč tudi Jeroma, Hodgesovega najstniškega pomočnika in zdajšnjega Hollyjinega sodelavca, medtem ko celoten roman preveva duh Billa Hodgesa in njegove poklicne dediščine.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje