Začetek Scaline sezone je vsako leto družabni dogodek 'par excellence', ki se ga udeležijo vsi, ki v Italiji kaj pomenijo. Foto: Reuters
Začetek Scaline sezone je vsako leto družabni dogodek 'par excellence', ki se ga udeležijo vsi, ki v Italiji kaj pomenijo. Foto: Reuters
Carmen
Občinstvo, vajeno razkošja, je 'zmotila' nekoliko preveč skopa scena z rekviziti, ki so bili simbolno (predvsem z ozirom na tematizacijo Katoliške cerkve) kar nekoliko preveč drzni. Foto: EPA
La Scala
Kar nekoliko 'kritično' drzno postavitev Carmen, ki ruši nenapisana pravila, da v Scali še vedno domuje klasika, si je ogledal tudi italijanski predsednik Giorgio Napolitano. Foto: Reuters
Carmen
Glavna zvezdnica predstave je komaj 25-letna mezzosopranistka Anita Rachvelishvili. Foto: EPA

Glavni zvezdnik otvoritvene predstave je bil režiser Daniel Barenboim, ki se je z drugim zaporednim angažmajem pri prvi predstavi Scaline sezone uveljavil kot glavni gostujoči dirigent v Scali. Barenboim je bil tudi tisti, ki je po predstavi 'pokazal na' po njegovem mnenju glavno zvezdnico večera. To je komaj 25-letna gruzijska mezzosopranistka Anita Rachvelishvili, za katero Barenboim brez zadržkov prizna, da je imel ob njenem angažmaju sprva nekaj pomislekov: "Slišal sem jo in v trenutku mi je bilo jasno, da ima zares poseben glas, vendar pa talent seveda nikoli ne zadostuje. Gruzijka bi morala biti ponosna na svoj glas in danes bi morala oditi na trg ter se ponosno pokazati, kot da bi ravnokar osvojila medaljo na svetovnem prvenstvu.

Preveč drzna scena in režija za v klasiko ujeto Scalo
Ob odprtju nove sezone se je znova potrdilo, da Scala kljub svojemu slovesu ene največjih opernih hiš na svetu ostaja tudi ena najkonservativnejših opernih hiš 'prvega ranga'. Repertoar se še vedno vrti okoli preverjenih klasik, vsaka avantgardna poteza, kot je uvrstitev Bergove Lulu na program, je bolj izjema kot pravilo. Ta 'krč' v dojemanju napredka v opernem gledališču se je pokazal tudi v odzivu občinstva na uvodno predstavo. Navdušeno je bilo nad odličnimi pevci (poleg Rachvelishvilijeve v naslovni vlogi omenimo še Jonasa Kaufmanna in Erwina Schrotta), ki imajo v Carmen z njenimi 'udarnimi' arijami, veliko priložnosti za to, da zablestijo, precej manj pa nad sceno Emme Dante. 40-letnica, ki si je ime ustvarila prav z eksperimentalnimi produkcijami, se je izognila za Scalo sicer skoraj 'zapovedanim' razkošnim ureditvam odra in je na zelo skopo sceno postavila tudi precej dokaj kontroverznih podob, ki so aludirale na močno pojavnost katolištva kot ključne ideološke sile v Španiji v času dogajanja Carmen.

Tako se je na odru med drugim znašlo polomljeno razpelo, v zadnjem prizoru pa Don Josejevo posilstvo Carmen iz ozadja opazuje duhovnik. Prav ta prizor, ki ga je zrežirala Dantejeva, je bil tako močan, da je zasenčil celo sicer 'zapovedani' klimaks, umor Carmen. Kljub drugačnemu mnenju občinstva je bil Barenboim z delom Emme Dante izredno zadovoljen in po predstavi je dejal, da se bo prav ta uprizoritev Carmen vpisala med legendarne. Podobno je tudi mnenje Scalinega generalnega direktorja Stephana Lissnerja, ki odločno podpira Dantejevo in je po predstavi dejal: "Po dveh ali treh ponovitvah bodo vsi začeli razumeti pomen dela Emme dante."

Uvod v novo Scalino sezono je bil tudi letos eden vrhuncev italijanske družabne sezone. Predstavo so si tako med drugim ogledali razvpiti ameriški pisatelj Dan Brown, sin libijskega voditelja Moamerja Gadafija, hčerka Silivia Berlusconija Marina, manjkalo pa seveda tudi ni 'likov' iz italijanske politične scene, vključno z italijanskim predsednikom Giorgiom Napolitanom.