"Ko smo mu šli predstavit koncept, me je bilo kar malo strah. Presenetil me je, ko je dejal, da je počaščen, da smo se lotili lutkovne predstave" opisuje Čeh.
"Med poslušanjem albuma sem se zavedel, da ne poslušam več glasbe, ampak besedilo. Vprašal sem se, kako je možno, da toliko besed v takšni kompoziciji govori o globokih, žalostnih in resnih temah," dodaja režiser, ki pravi, da album "bogati genialna dramska struktura".
Predstava je nastala v produkciji Centra za raziskave scenskih umetnosti Delak. Njegov direktor Dragan Živadinov je povedal, da je za predstavo eden ključnih trenutkov to, da v njej ni zaigran niti en akord. S tem želijo poudariti "Brecljevo literarno veličino, ki se kaže v njegovi poetski strukturi, skozi katero avtor naslavlja najpomembnejše izzive 21. stoletja".
Po njegovih besedah je njegov literarni opus primerljiv s "ključnimi pesniškimi pisavami 20. stoletja, kar dokazuje tudi želja Mladinske knjige, da bi izdala zbirko njegove poezije, čeprav se je proces izdaje nekoliko zaustavil".
Dramaturginja Katja Pahor je povedala, da so z naracijo in dramaturgijo začeli, ko so iz besedila izluščili verze. "V interpretacijo smo poleg Markovega čudovitega in presenetljivega razumevanja Brecljevih verzov vključili še osebne zgodbe naju s Karlom. Zgodbo uokvirja izmišljena pripoved, ki smo jo zapisali po Markovih sanjah", je še dodala in pojasnila, da tako predstava ne vsebuje le besed, ki jih je za album Cocktail zapisal in zapel Brecelj.
V uprizoritvi Samosti so vse pesmi del enovite zgodbe o smrti in sprejemanju njene neizogibnosti. "Z globokimi stvarmi, kot je samota, se človek lahko ukvarja komaj takrat, ko ve, kako je biti sam ... a, ko se enkrat sprijazniš s tem, da si lahko sam, se lahko sprijazniš tudi s tem, da boš enkrat umrl," je povedal Čeh. Dejal je še, da predstava kljub tematiziranju smrti ni duhomorna, saj v njej poleg odgovorov na vprašanji, kako je biti sam in kakšen je njegov odnos do smrti, ponuja še misel, da je v resnici smrt lahko tudi lepa.
"Z igralskim kolegom Anžetom Zevnikom sva se znašla v svetu, kjer se Brecljeve besede spojijo z glasbo, povežejo z materialom, scenografijo in lutkami, tako da vse skupaj deluje zelo bogato. Za naju je poseben izziv, kako najti preseke, ki omogočajo, da bo vse zazvenelo tako lepo, kot si predstava zasluži," je povedal igralec Gregor Prah.
Poleg dramaturginje in režiserja je pri priredbi besedila sodeloval še Karlo Hmeljak. Za praktično dramaturgijo je poskrbela Andreja Kopač, scenografijo in grafično podobo je zasnovala Kaja Kisilak, s poslikavo in oblikovanjem lutk sta k predstavi prispevali Nika Rupnik in Anja Žerjal, Matej Bonin je oblikoval zvok. Da bodo lutke brezhibno delovale, je poskrbel Rok Oblak, sistem scenografije je zasnoval Peter Zobec.
Centru za raziskave scenskih umetnosti Delak se kot koproducent pridružuje Lutkovno gledališče Maribor.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje