Umetniška instalacija Kolektivno srce, ki je sestavljena iz 1000 različnih čipk, tudi iz idrijske, je bila prvotno ustvarjena kot postna tkanina leta 2016 za katedralo svetega Štefana na Dunaju v Avstriji, leta 2019 pa je bila osrednje delo razstave Value of Sanctuary v katedrali svetega Janeza Božjega v New Yorku v ZDA.
Skupaj s trenutno razstavljeno Kolektivno koronavrtnico v katedrali svetega Štefana na Dunaju v Avstriji in razstavo Post – koronsko sonce v nihanju v Križevniški cerkvi v Ljubljani Kolektivno srce v St. Marienkirche v Berlinu tvori trilogijo umetničinega odziva na trenutno pandemijo covida-19, ki poziva k empatiji in solidarnosti med ljudmi.
Rokodelstvo in tradicija
"Sporočila nosijo vzorci, oblika, delo, ki je vloženo, in kontekst, v katerem so čipke nastale. Ob tem naj omenim, da je posebnost svetovno znane idrijske čipke njena povezanost z rudarstvom, ki je skoraj 500 let bilo prisotno v Idriji, v tem mestu, ki je svetovni tehniški spomenik. Eva Petrič je ambasadorka te tradicije. Čipka jo fascinira s svojo univerzalnostjo in večplastnostjo. Vidi jo kot hematom, sestavljen iz na tisoče majhnih žilic in ki nastane kot posledica bolečine, ki zaradi udarca ali druge travme prebije žilo in prodre v drugo tkivo, in podobno je s hematomi v družbi," je dejala vodja Skice Berlin Saša Šavel Burkart.
Med drugim je poudarila še navezavo na pomen rokodelstva v času globalizacije, ki je neizprosen do delavk v tekstilni industriji, in njegovega obujanja prek sodobnega oblikovanja in umetnosti.
Razstava v galeriji Neurotitan s slovensko udeležbo
Razstava na mednarodni razstavi INTERWOWEN, ki jo med drugimi podpira tudi SKICA Berlin, povezuje 14 mednarodnih umetnikov (iz Bosne in Hercegovine, Čila, Nemčije, Litve, Slovaške, Slovenije, ZDA), ki uporabljajo različne umetniške prakse – tekstilna umetnost, umetniška instalacijska, fotografija, konceptualna umetnost, zvočna umetnost, videoumetnost, senzorialna umetnost – osredotočanje na tekstil kot njihovo izrazno sredstvo ali navdih na senzorični in metaforični ravni.
Razstava vključuje dela sedmih slovenskih ustvarjalcev; poleg Eve Petrič so to Katja Felle, Martin Bricelj, Vanja Bučan, Maja Pučl, Urh Sobočan in Barbara Pia Jenič. Kustosinja postavitve je Neža Peterle.
Z umetniškimi deli, ustvarjenimi s tradicionalnimi ali sodobnimi tehnologijami in drugimi umetniškimi realizacijami, želi razstava odpreti prostor za preizkušanje konceptov sedanjosti in preteklosti, tradicije in modernosti, človeka in okolja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje