Festival je že v nedeljo odprl francoski virtuoz Judicael Perroy, večkrat nagrajeni glasbenik in priznan profesor, ki trenutno poučuje na Visoki šoli za glasbo univerze v Ženevi in v Franciji. V Postojni je nastopil že leta 2017, ko je imel, tako kot letos, tudi mojstrske tečaje, tokrat se je vrnil na lastno pobudo. V cerkvi sv. Štefana so med drugim odzvanjala dela Bacha, Mertza, Tansmana in Piazzolle, občinstvo jih je nagradilo z bučnimi aplavzi.

Poleg sedmih koncertov festival letos obsega več kot 120 mojstrskih tečajev za študente in dijake glasbe, štiri predavanja z različnimi glasbeno teoretičnimi tematikami in poletno šolo za učence nižjih glasbenih šol, ob čemer se v Postojni druži okrog 50 sodelujočih. Gonilna sila festivala sta glasbenika Anton in Nataša Črnugelj, ki sta ga zasnovala pred dobrim desetletjem po vzoru podobnih dogodkov tujini, da bi promovirala kitaro ter mladim omogočila koncertiranje in druženje z mojstri kitare.

"Prvotna ideja je bila povabiti profesorje z glasbenih akademij v regiji, da bi se dijaki in študenti z njimi srečevali, kar bi jim lahko olajšalo izbiro nadaljnjega šolanja. Obenem smo želeli še neuveljavljenim kitaristom omogočiti koncerte. Sodelujemo tudi z večjimi tekmovanji, kot je Kitarski forum na Dunaju, zmagovalci katerega že vrsto let koncertirajo v Postojni," je za STA povedala Nataša Črnugelj, profesorica kitare v Glasbeni šoli Postojna.

Pomemben del festivala je tudi promocija domačih skladateljev. "Zelo nam je pomembno, da predstavimo tudi slovenske skladatelje, zato smo v preteklih letih organizirali avtorske večere Uroša Rojka, Petra Šavlija, Aleša Strajnarja in Nejca Kuharja, v Postojno pa privabili tudi velika imena odrov klasične kitare" je za STA povedal Anton Črnugelj, umetniški direktor festivala.

Od začetkov leta 2012 je tako v Postojni nastopila vrsta kitarskih virtuozov, poleg Judicaela tudi Alvaro Pierri, Thomas Müller Pering, Carlo Marchione, Pavel Steidl, Rafael Aguirre, Andrea de Vitis in Lukasz Kuropaczewski ter mojstrice Kanadčanka Laura Young, Kitajka Xuefei Yang in Španka Margarita Escarpa.

"Če želimo, da se festival uveljavi ne le v Sloveniji, ampak tudi v odnosu do primerljivih festivalov v tujini, moramo nujno povabiti velika imena, na čemer smo gradili od vsega začetka," je povedal umetniški direktor. Nataša Črnugelj dodaja, da jim "pri oblikovanju programa veliko pomagajo Antonovi nekdanji dijaki s Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani, ki so študij nadaljevali v tujini, so vrhunski kitaristi in navezujejo dobre stike s koncertanti."

S festivalom tako že od začetka sodeluje Mak Grgić, najbolj uveljavljen in prepoznaven slovenski klasični kitarist. Diplomiral je v razredu Alvara Pierrija na Dunaju, po doktorskem študiju na USC Thornton School of Music v ZDA zdaj tam poučuje kot izredni profesor, nastopil je na prestižnih odrih in prejel nemalo nagrad. Dvakrat je bil nominiran za grammyja v kategoriji za najboljši klasični instrumentalni solo album.

Nižjo glasbeno šolo je končal prav v Črnugljevem razredu na Glasbeni šoli Franca Šturma v Ljubljani, v Postojni pa je nastopil večkrat in imel več mojstrskih tečajev. "Z nami zelo rad sodeluje in zelo se je angažiral tudi ob lanskem jubilejnem koncertu ob deseti obletnici festivala, ko so trije solisti, poleg njega še Jure Cerkovnik in Nejc Kuhar, nastopili ob spremljavi godalnega orkestra Amadeo in Godalnega orkestra Dissonance," je povedala Nataša Črnugelj.

Na festivalu bosta 19. julija, ko se koncerti iz cerkve selijo v Glasbeno šolo, nastopila mlada srbska kitarista Vuk Vukajlović in Uroš Jaćević, v četrtek, 20. julija, Katja Porovne Silič, profesorica na Akademiji za glasbo v Ljubljani, v petek pa slovensko-bosanski glasbenik Alen Garagić. Festival se bo končal v soboto s koncertom najboljših slušateljev festivala po izboru njihovih učiteljev. V začetku tedna so nastopili Diar Aliu s Kosova in Tim Jurkovič iz Slovenije ter slovensko-švicarski duo Aljaž Cvirn in Jure Cerkovnik.

Z izjemo pandemičnega leta 2020 festival poteka nepretrgoma od leta 2012. Organizira ga Društvo Kitarza v sodelovanju z Glasbeno šolo Postojna, finančna sredstva pa prispeva tudi Občina Postojna, ki je bila prvih deset let soorganizator. Ob letošnjem kulturnem prazniku je zakonca Črnugelj nagradila s priznanjem Miroslava Vilharja za izjemne dosežke s področja kulture in zapisala, da se je festival "že na samem začetku uvrstil med kakovostnejše in obetavnejše festivale kitare v tem delu Evrope".