Tekmovanje je zadnja nova zgodba pri festivalu, je na novinarski konferenci povedal direktor in umetniški vodja Darko Brlek, ki upa, da bo to še utrdilo Ljubljano kot mesto glasbe.
Zamisel za tekmovanje je obstajala že nekaj časa, ki pa morda organizacijsko še ni bil pravi, je povedal Brlek. K organizaciji so povabili mednarodne strokovnjake, med njimi italijanskega pianista Epifania Comisa, ki je prevzel umetniško vodstvo. Po njegovih besedah bodo mladi pianisti po udeležbi na tekmovanju pod okriljem ljubljanskega festivala, ki velja za enega največjih v Evropi, dobili priložnost za nadaljnje udejstvovanje.
Devetčlanski žiriji bo predsedovala pianistka Dubravka Tomšič Srebotnjak, ki je izrazila veselje, da je tudi Ljubljana dobila veliko klavirsko tekmovanje z zahtevnim repertoarjem. Po njeni oceni so tekmovanja potrebna, ker mladim glasbenikom omogočijo nadaljnje angažmaje. Prijavilo se jih je 105, zato je imela žirija zahtevno nalogo, da je na podlagi prejetih posnetkov izbrala 30 kandidatov.
Tekmovanja se bo udeležilo predvidoma 24 pianistov iz 16 držav, od Avstralije, ZDA, Kitajske, Rusije do Albanije, iz Slovenije Jure Goručan in Urban Stanič. Potekalo bo v treh etapah. Finalna večera, v katera se bo uvrstilo šest pianistov, bosta 3. in 4. marca v Cankarjevem domu. Spremljal jih bo Simfonični orkester RTV Slovenija pod vodstvom dirigenta in člana žirije Ricarda Castra.
Zmagovalec bo prejel 30.000 evrov in priložnost nastopa na nekaterih pomembnejših recitalih in koncertih z orkestri po svetu. Nagrade, med katerimi bo tudi posebna nagrada poljskega Chopinovega tekmovanja, so po Brlekovih besedah primerljive z največjimi tekmovanji po svetu. Na koliko let bo tekmovanje potekalo, še ni znano.
Z nastopi finalistov se bo hkrati sklenil letošnji Zimski festival, ki ga bo 28. februarja odprl tenorist Rolando Villazon z opernimi arijami ob spremljavi radijskih simfonikov in dirigentom Alfonsom Scaranom. Drugi koncert Zimskega festivala bo 1. marca izvedel Slovenski mladinski orkester pod vodstvom Žive Ploj Peršuh.
Orkester, v katerem igrajo mladi glasbeniki iz Slovenije, ob vojni v Ukrajini pa so omogočili delovanje tudi nekaterim ukrajinskim glasbenikom, ki zdaj živijo v Ljubljani, bo s tem začel novo sezono. Kot je povedala dirigentka, bo koncert še ena priložnost za mlade, saj so kot solista povabili violinista Roberta Lakatoša in klarinetista Arthurja Stockla, ki imata oba izkušnje z delovanjem v tovrstnih sestavih.
Na tretjem koncertu Zimskega festivala 2. marca pa bo zazvenel veličastni Rekviem Hectorja Berlioza. Skladatelj ga je napisal za obletnico julijske revolucije in zanj predvidel večstočlanski zbor in orkester, s katerima bi ustvaril občutek prostorskosti. V Cankarjevem domu, kjer bodo vsi koncerti Zimskega festivala, ga bodo izvedli okrepljen Orkester Slovenske filharmonije in štirje zbori pod vodstvom dirigenta Charlesa Dutoita.
Kot je povedal direktor filharmonije Matej Šarc, takšnega koncerta ni mogoče doživeti vsak dan, v nasprotju z bolj znanimi rekviemi, kot sta Mozartov in Verdijev, pa je ta drugačen, saj ga je Berlioz ustvaril v mladih letih.
Festival Ljubljana je lani praznoval 70-letnico delovanja. Ob tem je nastala monografija, ki bo po besedah kritičarke in recenzentke Maie Juvanc tudi prek fotografij in citatov velikih glasbenih imen prikazala delovanje zavoda. V knjižni obliki bo pospremila marčevske Slovenske glasbene dneve.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje