Nova stvaritev umetniškega vodje Baleta Velikega gledališča iz Ženeve tematizira trdoživost, sposobnost celjenja brazgotin, ki ostanejo po poškodbah, zdržnost vrtoglavice ob pogledu v globino. Delo Ukiyo-e reflektira ujetost v nekem trenutku, iskanje ravnovesja ob soočenju z minljivostjo. Scenograf Alexander Dodge je zasnoval begajoč preplet stopnic, v katerem se plesalke in plesalci izgubljajo. Premične labirintske strukture evocirajo tako vnebohod kot padec v brezno. Ta niz etaž, ki izmenično omogočajo in onesposabljajo, privede v združevanje, interakcijo in medsebojno kontaminiranje teles, piše v napovedi.
Glasbeno kuliso sestavljajo skladbe Szymona Brzoske za godalni trio in klavir ter tolkalni ritmi in elektronska glasba Alexandra Daia Castainga. Združena v Ukiyo-e, ta vesolja odzvanjajo v iskanju preroda in transcendence.
V stopničastem labirintu ob iskanju prave poti 22 plesalcev odnaša v brezdanje globine in strme višine. Ob kolektivni pustolovščini se porodi vprašanje, kaj storiti, ko se vse poruši, ko vse okoli nas razpada, kako še naprej živeti v negotovem svetu. "Če vprašanje zastavimo v ednini, bo vsak našel svoj lastni, posamični odgovor. Ukiyo-e pa kliče k premisleku o kolektivnem odgovoru," so zapisali v CD in dodali, da ob črpanju navdiha pri tehniki japonskega lesoreza ukiyo-e, ki v dobesednem prevodu pomeni "podobe lebdečega sveta", koreograf ponuja globoko refleksijo o preživetju.
Zametki baleta Velikega gledališča iz Ženeve segajo v leto 1962, ko se je operni hiši Grand Theatre de Geneve pridružil stalni 22-članski baletni ansambel in vsako sezono poustvaril dve avtorski koreografski stvaritvi. V sodelovanju z mednarodno uveljavljenimi koreografi si je balet pridobil svetovni sloves. Danes baletne premiere podaja izključno v Ženevi, ob rednih mednarodnih gostovanjih. Cherkaoui balet umetniško vodi od sezone 2022/23.
Cherkaoui je avtor-koreograf z obsežnim opusom okoli stotih del, iskan gost globalnih odrov in nekdanji umetniški vodja Kraljevega baleta Flandrije (med letoma 2015 in 2022). Poustvaritev Ravelovega Bolera za Balet pariške Opere z Damienom Jaletom kot soavtorjem, pri kateri je Marina Abramović debitirala kot scenografinja, je bila v Palači Garnier leta 2013 senzacija in ostaja eno najbolj kultnih del belgijsko-maroškega umetnika.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje