Keramika ima dolgo zgodovino uporabne vrednosti. Kakšno pa je razmerje med to njeno vlogo in sodobnimi umetniškimi praksami? Maruša Mazej, Anja Radović in Kristina Rutar se vsaka na svoj način posvečajo prav temu odnosu. Raziskujejo inovativne ideje pri obravnavi keramike, tematizirajo njen zgodovinski obrtniško-industrijski značaj in naslavljajo aktualna vprašanja sodobnosti.
Maruša Mazej je za osrednji predmet svoje raziskave vzela majoliko, ki ima posebno mesto v slovenski keramiki, zanima pa jo kot objekt s tako uporabno kot okrasno funkcijo.
Kristina Rutar je v performativni akciji pred institucijami sodobne umetnosti majolike razbila in to fotografsko dokumentirala. S to gesto tematizira tradicionalno vlogo keramike v odnosu do vloge institucije muzeja in galerije.
Anja Radović pa v svojem delu uporabi najbolj raznolik in najpogosteje uporabljen keramični produkt v našem vsakdanjem življenju – keramične ploščice. V prostorski postavitvi obravnava motive treh klasičnih arhitekturnih elementov, oboka, stebra in stopnic.
Za umetnice na razstavi izposojanje, prilaščanje in predelovanje del pomeni način prisvajanja sveta, pa tudi ustvarjanja nečesa novega. Marušo Mazej, Anjo Radović, Kristino Rutar in kuratorko Zoro Žbontar je v tokratni razstavni projekt povezal natečaj Future Lights in Ceramics.
Razstava v Galeriji Kresiji je del spremljevalnega programa 5. mednarodnega trienala keramike UNICUM 2023.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje