Na police trgovin sta prišla tudi pecivo Biškotična v promocijskem pakiranju in družabna igra za spoznavanje gradov na Goriškem.

Projekt novogoriško-vipavskega zavoda za turizem nosi ime Tovarna izkušenj in združuje tri edinstvena doživetja kulturnega turizma, je povedala direktorica zavoda Erika Lojk. V prvi vrsti gre za vodeno turo po nekdanji meji od Trga Evropa do muzeja tihotapstva na Pristavi, nadalje pa za pecivo z okusom vrtnice Biškotična in družabno igro Plemenita potepanja, v kateri spoznavamo gradove in dvorce na Goriškem.

"Šverc tura" bo od 9. februarja ob sobotah in nedeljah na voljo manjšim skupinam (do deset obiskovalcev), vodenja bodo potekala v slovenskem, angleškem in italijanskem jeziku, nanje pa se je že mogoče prijaviti na spletni strani sverctura.si.

"Odločili smo se za manjše skupine, ker smo želeli, da je tura butična in je lahko vsak obiskovalec v kontaktu tako z vodnikom kot tudi s carinikom, ki obiskovalce pregleda, če so spretni pri 'švercanju'," je dejala Lojk.

Del vodene ture je tudi obisk leta 2019 odprte muzejske zbirke Pristava Goriškega muzeja, ki je posvečena izključno temi tihotapljenja čez nekdanjo jugoslovansko-italijansko mejo, ki je vključevalo nedovoljeno prenašanje vsakodnevnih izdelkov, od kave, riža, avtomobilskih delov, pralnega praška do kavbojk. Tura vključuje tudi zaigran carinski pregled, kakršen je bil v navadi do osamosvojitve Slovenije.

Ime peciva Biškotična je zlepljenka narečno poslovenjene italijanske besede za piškot/biškot in besede gospodična, s katero želijo opozoriti na plemiško dediščino francoske dinastije Burbonov, je dejala Erika Lojk. To je francoska vladarska dinastija, katere zadnji pripadniki, tudi zadnji francoski kralj, so pokopani na Kostanjevici nad Novo Gorico.
Vrtnica, po tej rodbini poimenovana burbonka, je tudi simbol Nove Gorice. Pecivo v pakiranju, ki opozarja na povezanost z EPK-jem in zgodbo vrtnic, je na voljo v turističnoinformacijskih centrih in trgovinah.

Družabna igra Plemenita potepanja igralcu predstavlja dvanajst gradov in dvorcev goriške grofije, s čimer so skušali obiskovalce spodbuditi, da predstavljene lokacije tudi obiščejo. Igra vsebuje tudi vprašanja o zgodovini gradov, pri iskanju odgovorov pa si je mogoče pomagati s priloženo knjižico.

Vsi trije turistični produkti so bili razviti z mislijo na EPK, bodo pa v ponudbi ostali tudi po koncu EPK-ja.