Barvite monotipije, gravure in fotografije, ki jih je Maleš ustvaril v Piranu pred pol stoletja, pričajo o tedanjem življenju v mestu in jih bodo prvič predstavili na razstavi v piranski galeriji.

Na delih prevladujejo motivi Pirana, Portoroža, Fiese, Sečoveljskih solin, pa tudi Izole in Kopra. Dela na razstavi so iz zbirke Maleševe hčerke Travice Maleš Grešak in iz Galerije Mihe Maleša Kamnik, so navedli v Obalnih galerijah Piran.

Piranu se je Maleš približal iz najrazličnejših zornih kotov, motril je značilno mestno veduto od daleč, vstopal je v njegove skrivnostne ozke ulice z značilnimi oboki, se ustavil ob kakšni podrobnosti, portalu ali oknu, prešteval številne zvonike in pogled usmeril v obljudeno pristanišče, je ob razstavi zapisala kustosinja Breda Ilich Klančnik.

Fotografije obalnih mest, na osnovi katerih je izdelal številne gravure in serijo barvnih monotipij, pa so sčasoma pridobile avtentično dokumentarno vrednost. Filigranska bela risba je iz temne podlage grafične matrice izvabila kar nekaj poetičnih prizorov, posebej pa si je dal umetnik duška pri ustvarjanju monotipij, ki jih je na osnovi fotografij pozneje izdelal v ljubljanskem ateljeju na robu Tivolija.

Maleš (1903–1987) je obiskoval likovne akademije v Zagrebu, na Dunaju in v Pragi, kjer je tudi diplomiral. Ob slikarskem opusu je v sodobno slovensko umetnostno zgodovino zapisan še kot izvrsten grafik. Veliko je ustvarjal tudi v Piranu, kjer je v poletnih mesecih v obdobju med letoma 1955 in 1980 bival in se tudi družil z Lojzetom Spacalom, brati Kalin, Doretom Ogrizkom in drugimi.

Razstava v Galeriji Hermana Pečariča bo na ogled do 13. februarja.