To je zadnja samostojna razstava v tej sezoni, na ogled bo do konca maja, junija pa bo galerija pripravila grafično delavnico.
Suzana Brborović (1988) razstavlja deset slik, ki so nastale v kompleksnem ustvarjalnem procesu, na njih pa se prepletajo elementi različnih konstrukcij in struktur s posameznimi figuralnimi motivi, slednji se po besedah kuratorke razstave Mojce Grmek v umetničinih delih tokrat pojavijo prvič.
"Suzana Brborović ima zelo kompleksno in zanimivo tehniko ustvarjanja. Na platno nalaga različne plasti, nato pa jih razplasti po fragmentih, torej odstrani določene dele, tako da pride do izraza igra med različnimi plastmi in deli slike," je za STA povedala Mojca Grmek, vodja pivške galerije za vizualno umetnost.
"Slike posledično delujejo zelo nasičeno, kompleksno, so polne detajlov oziroma vizualnih informacij, ki jih mora gledalec predelati. Vsebinsko skuša umetnica na ta način izraziti neko kompleksno razmerje med našim organskim bivanjem in strukturiranostjo različnih sistemov okrog nas. V preteklosti je bil poudarek predvsem na materialnosti bivanja, arhitekturi, infrastrukturi in urbanizmu, v zadnjem času pa stopa v ospredje prostrani svet duha, ki ga umetnica prikazuje skozi pogled v dnevno ali nočno nebo," je povedala.
Razstava Kolektivna iluzija tematizira predvsem odnos med svobodnim intelektom in vpetostjo v strukture, kot so miselni sistemi, ideološki konstrukti, iluzije in utopije. Nosilna slika razstave z naslovom The Founder (ustanovitelj, odkritelj) je nastala letos, na njej pa je med prepletom geometričnih črt in organskih barvnih potez videti roko z grafike renesančnega umetnika Albrechta Dürerja, ki pozornemu gledalcu morda v spomin prikliče Michelangelovo Stvarjenje Adama.
Umetnica je diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, med letoma 2014 in 2016 pa je študirala slikarstvo v okviru magistrskega programa na Akademiji za vizualno umetnost v Leipzigu. Živi in dela med Kranjem in Leipzigom.
Svoje delo je predstavila na številnih samostojnih razstavah v Sloveniji in tujini, med drugim v okviru projekta Prepih v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova (2014), Galeriji ŠKUC (2020) in Bežigrajski galeriji 2 (2022) v Ljubljani ter Mestni galeriji Nova Gorica (2023).
Sodelovala je tudi na mnogo skupinskih predstavitvah, med katerimi sta najpomembnejši Čas brez nedolžnosti, Moderna galerija (2019) in Vračanje pogleda, Cukrarna (2022). Prejela je več nagrad in priznanj, med drugim leta 2012 študentsko Prešernovo nagrado in leta 2019 priznanje Riharda Jakopiča za mlajše umetnike.
V Hišo kulture v Pivki se bodo na začetku junija za pet dni naselili umetnike mlajše generacije, ki bodo v sklopu projekta Pesmi v grafiki, ki poteka že tretje leto, ustvarjali grafike na temo poezije modernistične pesnice Makse Samsa (1904–1971) ob 120. obletnici njenega rojstva. Nastale grafike bodo razstavili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje