Glenn Close, petkrat 'nesrečno' nominirana za oskarja, je prejela že svojega četrtega emmyja; tokrat za vlogo v drami Damages. Foto: Reuters
Glenn Close, petkrat 'nesrečno' nominirana za oskarja, je prejela že svojega četrtega emmyja; tokrat za vlogo v drami Damages. Foto: Reuters
Alec Baldwin
Nekaj hollywoodskega glamurja je na podelitev zanesel tudi Alec Baldwin, najboljši igralec v humorističnem žanru. Foto: Reuters
Matthew Weiner
Matthew Weiner se je samozavestno razglasil za najbolj svobodnega človeka v dvorani, kar naj bi se videlo tudi v njegovem delu. Nagrado za najboljšega scenarista si je vseeno moral razdeliti s sodelavko pri seriji Mad Men Kater Gordon. Foto: Reuters

Najboljša igralka v drami je tako postala petkratna 'nesrečna' nominiranka za oskarja Glenn Close (za vlogo v drami Damages (Nevarna igra)), v kategoriji komedije je enako nagrado osvojila Toni Colette (United States of Tara), kot najboljša igralca pa sta s podelitve odšla Bryan Cranston (Breaking Bad) in Alec Baldwin (30 Rock). Komična nanizanka 30 Rock, za vlogo v kateri je bil nagrajen Baldwin, je tudi ena najuspešnejših ameriških TV-produkcij zadnjih let, kar se je izkazalo tudi na podelitvi emmyjev, kjer je serija avtorice Tine Fey, ki se vrti okoli nastajanja televizijskega šova, prejela priznanje za najboljšo produkcijo v komičnem žanru. To je že tretji tovrstni emmy za serijo v zadnjih treh letih.

Edini svobodni mož, in to se vidi v njegovem delu
Podoben niz zmag kot serija 30 Rock je v zadnjih letih nanizala tudi drama Mad Men. Serija, ki govori o oglaševalski agenciji, ki v šestdesetih letih deluje v New Yorku, je namreč po lanskem zmagoslavju spet slavila naziv najboljšega televizijskega izdelka v dramskem žanru. Ob prejemu nagrade je idejni oče serije, ki je sicer osvojila le dva od 16 emmyjev, za katere je bila nominirana, Matthew Weiner, povedal: "Prav mogoče je, da sem edini človek v tej sobi, ki uživa popolno kreativno svobodo. Prav zato je oddaja tudi tako dobra." Weiner bi se morda moral nekoliko ugrizniti v jezik, saj nagrade za najboljšega scenarista v dramskem žanru ni osvojil sam, ampak skupaj s Kater Gordon.

Vampirska mrzlica vztraja
Podelitev emmyjev je še enkrat potrdila, da je ZDA zares zajela vampirska mrzlica, o kateri smo poročali tudi že na našem portalu. To se je izkazalo ob podelitvi edine nagrade, za katere dobitnika so smeli glasovati gledalci. Med neposrednim prenosom ceremoniala so tako gledalci lahko glasovali za najbolj osupljivo, prelomno sceno v televizijskih produkcijah zadnjega leta dni. Izglasovali so prizor iz vampirske nanizanke True Blood, produkcije hiše HBO.

Omenjamo pa še en tematski premik, ki je zaznamoval že prejšnje podelitve emmyjev, tokrat pa je bil še bolj očiten. Zeli veliko pozornosti je bilo namreč namenjene resničnostnim šovom, iz katerih so se še pred nekaj leti skoraj norčevali in jim tudi niso takoj priznali mesta na podelitvi emmyjev. Zmaga v tej zdaj že skoraj prestižni kategoriji - če prestižnost tokrat sodimo po število gledalcev - je bila namenjena produkciji Amazing Race, v kateri dve ekipi tekmujeta v dirki okoli sveta.

Bolj komorno vzdušje in nekaj duhovitih prebliskov
Kot poroča BBC, letošnja podelitev emmyjev ni bila prav razkošen, ampak po vzdušju veliko bolj komoren dogodek in kot takšna je bila odsev tega, da zadnja sezona za televizijsko popkulturo ni bila prav rožnata. Prav tako se niso posebej izkazali nagrajenci, ki običajno skušajo navdušiti z (ne)posrečenimi dovtipi. med tistimi, ki so stopili na oder, je tako še največ volje do življenja in zabave pokazal Ricky Gervais, zvezdnik sedaj skoraj že kultne humoristične nanizanke The Office, ki je primerjavo med podelitvijo oskarjev in zlatih globusov na eni ter emmyjev na drugi strani povzel z naslednjimi besedami: "Bistvo oskarjev in zlatih globusov je, da se tam prikažejo filmske zvezde. Ob njihovih linijah čeljusti in izklesanih obrazih se počutim slabo. Medtem ko sem v tej sobi, verjetno, nad povprečjem."