Predstava I Only See You at Night, ki je podprta s plesno instalacijo, je četrta v seriji raziskav dvoletnega avtorskega opusa skupine štirih umetnikov. Njihovo sodelovanje povezuje ples, performans ter zvočno in vizualno umetnost, ki se združijo v svojevrsten uprizoritveni jezik. Gib ustvarja zvok, skupaj ustvarjata prostor, ki omogoča improvizirano komunikacijo, so o predstavi zapisali pri Gibanici. Foto: Gibanica
Predstava I Only See You at Night, ki je podprta s plesno instalacijo, je četrta v seriji raziskav dvoletnega avtorskega opusa skupine štirih umetnikov. Njihovo sodelovanje povezuje ples, performans ter zvočno in vizualno umetnost, ki se združijo v svojevrsten uprizoritveni jezik. Gib ustvarja zvok, skupaj ustvarjata prostor, ki omogoča improvizirano komunikacijo, so o predstavi zapisali pri Gibanici. Foto: Gibanica
Sorodna novica "Kaj plesna praksa je? Kam se lahko ples razvije naprej?" Odre bo zasedla enajsta Gibanica.

S plesno predstavo I Only See You at Night ustvarjalcev Anje Mejač, Lize Šimenc, Luke Uršiča in Olje Grubić se bo danes zvečer začel letošnji bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica.

Selektorice Gibanice 2023 – to so Pia Krämer iz Nemčije, Biljana Tanurovska-Kjulavkovski iz Severne Makedonije in Maja Kalafatić iz Slovenije – so izmed 49 prispelih prijav letos v tekmovalni program izbrale sedem predstav. Predstava Reči Reči pa se je z nagrado strokovne žirije, ki jo je na Gibanici 2021 prejel koreograf Jan Rozman za predstavo Predmetenje, v tekmovalni program uvrstila neposredno.

Izbranih sedem predstav je med seboj različnih, se pa vsaka na svoj način ukvarja z vprašanji tehnologije in umetnosti, telesa in umetnosti, načini gledanja predstave s položaja gledalca, performerja, pripovedovanjem, glasom, s tem, kaj plesna praksa je, kam se lahko ples razvije naprej, kakšna so koreografska orodja, ali jih ples sploh potrebuje in tako naprej, je na nedavni novinarski konferenci povedala Maja Kalafatić. Letos na Gibanici sodeluje več kot 20 tujih gostov iz 17 držav.

V izgrajevanju ... prihodnosti plesa
Gibanico tradicionalno spremlja diskurzivni program, ki letos prinaša okroglo mizo o razvojnih strategijah na področju sodobnega plesa in pogovor z ustvarjalkami in ustvarjalci predstav letošnje Gibanice pod naslovom V izgrajevanju.

Sorodna novica Nagrada Ksenije Hribar gre tokrat v roke Iztoku Kovaču

Na obrobjih
Letošnja Gibanica prvič prinaša tudi fringeprogram s šestimi dogodki, od plesne predstave, podprte s plesno instalacijo I Only See You at Night, izkustvene plesne predstave in delavnic za najmlajše Od kapljice do Ocena do performansa Srečanja in plesne videoinstalacije DSPS25 +3.

Med Gibanico bo v Ljubljani potekalo tudi uvodno srečanje za Balkansko plesno platformo, katerega namen je najprej združiti plesne platforme in ustvarjalce na področju sodobnega plesa z Balkana in nato dolgoročno organizirati omenjeno platformo.

Nagrajujeta tako občinstvo kot stroka
Festival Gibanica se bo sklenil v soboto s podelitvijo nagrad. Predstave tekmovalnega programa se potegujejo za nagrado Gibanice za najboljšo predstavo po izboru občinstva ter za najboljšo predstavo po izboru mednarodne strokovne žirije v sestavi Italijana Roberta Casarotta, Dries Douibi iz Belgije in Lee Loeb (Švica/Argentina).

Ob zaključku festivala bodo podelili tudi nagrade Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa. Nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo letos prejme plesalec, koreograf, pedagog in umetniški vodja Iztok Kovač.