Mojster in Margareta je eden najprepoznavnejših ruskih romanov preteklega stoletja in pomeni vrhunec opusa Mihaila Afanasjeviča Bulgakova (1891–1940). Če bi bilo to dramsko besedilo, bi verjetno šlo za postajno dramatiko, sicer značilno za ekspresionizem. Avtor je pri snovanju romana veliko zajemal iz (literarne) zgodovine. Osrednji motiv predstavljata Jezus in Poncij Pilat, večkrat je citiran Puškin, očitna pa je tudi referenca na Fausta. Roman je bil v svetu večkrat uprizorjen v lutkovnih kot pa dramskih gledališčih.
Izkoriščeni tako rekoč vsi prostori gledališča
Vražji triptih v režiji Matije Solceta je plod sodelovanja številne ustvarjalne ekipe ter predstavlja komunikacijo med arhitekturo, prostorom in performativnimi ekspresijami s koncertom, projekcijami, velikimi lutkami, gledališčem objekta in interaktivnimi vizualnimi instalacijami.
Kot so zapisali v LGL-ju, so izkoriščeni tako rekoč vsi njihovi prostori, ki so tako animirani večplastno; kot totalno, inverzno gledališče, kjer ni meje med gledalcem in nastopajočim, med odrom in avditorijem; kot stavba s svojimi značilnostmi, ki z vzpostavitvijo v drug kontekst pridobijo nove vsebine, ter kot animacija gledalca, ki se včasih prosto, drugič pod vplivom performansa premika po prostorih in jih animira s svojo aktivnostjo in refleksijo.
Vražji triptih vsebinsko povzema predvsem prvi del romana. Interpretiran je skozi prizmo impresij avtorjev koncepta Tomaša Žižke in Solceta, ki sta črpala iz osebnih zgodb Bulgakova in slovenskega slikarja, kostumografa, scenografa, lutkarja in fotografa Milana Klemenčiča (1875–1957) ter stavbe gledališča kot organizma in venomer spreminjajoče se strukture, so še zapisali v LGL-ju.
Demistifikacija Bulgakovovega romana
Margareta, gledališki evangelij v režiji Mirjane Medojević, pa prek dramskega gledališča sledi poti Margarete Nikolajevne v drugem delu Bulgakovovega romana. V ospredju je tako demistifikacija romana, kot tudi ustvarjalnega procesa in same predstave, ki dobesedno izziva vraga. Ustvarja nevarni prostor, prostor igre, kjer se poigrava tudi s svojim gledalcem, so še zapisali v LGL-ju.
Uprizoritev, ki bo premiero doživela drevi ob 21. uri, je namenjena odraslim gledalcem. Prva ponovitev bo v soboto ob isti uri.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje