Ob ustvarjanju intimne freske umetnik prehaja med tem in onim svetom, od pekla do raja, iz budnosti v sanje, iz popolnega miru v kaos, iz zavesti v nadzavest, iz končnosti življenja v brezkončnost. Z dekonstrukcijo freske Poslednja sodba, ki izgubi obliko, kompozicijo in barvo, da bi se razlila v »črnino«, nastaja nova Metropola poslednje sodbe.
Zgornje vrstice so zapisali v Cankarjevem domu (CD), kjer je dan po 450. obletnici smrti umetnika gostovala drama Michelangelo.
Kot je na novinarski konferenci pred lansko premiero dejal režiser Tomaž Pandur, Krleža strastno, zaljubljeno in inteligentno predstavlja Michelangela. S svojim režijskim prispevkom se je Pandur odločil, da bo zapustil ustaljene konvencije in pripravil performativno-inštalacijsko predstavo, ki lahko komunicira s svetom in zaživi kjer koli.
Predstava, v kateri v vlogi Michelangela nastopa Livio Badurina, je nastala v koprodukciji Hrvaškega narodnega gledališča (HNK), Mittelfesta in Pandur Theaters. Za dramaturgijo je poskrbela Livija Pandur, za scenografijo Sven Jonke, za kostumografijo pa Danica Dedijer.
Italijanski kipar, slikar, arhitekt in pesnik Michelangelo Buonaroti (1475-1564) se je rodil v Cepreseju ter pozneje živel v Rimu, Firencah in Bologni. Poslikal je Sikstinsko kapelo in sklenil svoje življenjsko delo s kupolo v baziliki sv. Petra v Vatikanu.
Ob Pandurjevi predstavi so v Cankarjevem domu pripravili še eno gostovanje HNK; v petek bodo na oder postavili poslednjo dramo Antona Pavloviča Čehova Češnjev vrt v režiji Vita Tauferja. Preberite tudi MMC-jev intervju s Tauferjem.
MICHELANGELO from Dorijan Kolundzija on Vimeo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje