Nagib Brezodra že tretje leto išče alternativne načine druženja in organizacije dogodkov. Foto: Nagib Brezodra/Toni Soprano Meneglejte
Nagib Brezodra že tretje leto išče alternativne načine druženja in organizacije dogodkov. Foto: Nagib Brezodra/Toni Soprano Meneglejte

V Mariboru se danes začenja nov Nagibov program Brezodra. Dvotedensko ustvarjalno-eksperimentalno dogajanje letos daje prostor času domišljije, raziskovanja in preizkušanja ter preizpraševanju tako produkcijskih kot tudi kulturnopolitičnih strategij. Poleg serije performativnih dogodkov, ki bodo na sporedu v mariborskem Kulturnem inkubatorju vsak dan, poudarjajo javno razpravo o sodobnem plesu in dve gostujoči predstavi Nataše Živković in Barbare Kukovec.

Celoten program letošnjega Brezodra med 17. in 28. junijem je na voljo na uradni spletni strani.

Sorodna novica Prakse, premisleki in diskurzi onkraj ustaljenih prostorov in produkcijskih struktur

Festival, ki si prizadeva presegati ustaljene okvire
Brezodra, ki ga prireja mariborsko društvo Nagib, izhaja iz nekdanjega mednarodnega festivala eksperimentalnega giba in sodobnega plesa. V društvu si prizadevajo za drugačno obliko produkcije kot "zgolj prikaz novih predstav", pravijo. "Organizatorji vidijo festivalizacijo kot nenehen spreminjajoči se koncept, živi organizem in večplastni kuratorski ter ustvarjalni pristop, s katerimi poskušajo presegati meje in okvirje (ustaljenih) produkcijskih oblik posredovanja in delovanja."

Nagib tako znotraj celoletnega programa oz. sezone sodobno-plesnih umetnosti snuje zamisel Brezodra "kot vstop v drugačen časovno-prostorski kontinuum ter skupnostni ustvarjalni proces zaznavanja, preizkušanja, premišljevanja in udejanjanja, ki se vsako leto sproti modulira in rekonstruira". "Gre za poskus, ki občinstvo vabi v izkustven vpogled v ustvarjalne svetove, metode in (umetniško) delo na splošno, za ustvarjalce pa odpira možnosti alternativnih oblik produkcije," dodajajo.

Performans Nataše Živković z naslovom De mortuis nihil nisi bonum (O mrtvih le dobro), ki se s simboličnim pogrebnim ritualom poslovi od Centra za sodobne plesne umetnosti, ki se je v ideji rodil 7. julija 2011 in je s sklepom umrl 23. avgusta 2012. Foto: Društvo Nagib
Performans Nataše Živković z naslovom De mortuis nihil nisi bonum (O mrtvih le dobro), ki se s simboličnim pogrebnim ritualom poslovi od Centra za sodobne plesne umetnosti, ki se je v ideji rodil 7. julija 2011 in je s sklepom umrl 23. avgusta 2012. Foto: Društvo Nagib
Sorodna novica Strategija za sodobni ples 2024–2028: rešitev za eno najbolj prekariziranih sektorjev kulture?

Kakšno je stanje sodobne plesne umetnosti v Mariboru?
Letošnje dogajanje Brezodra se bo začelo 17. junija z otvoritvenim nastopom umetnice Toni Soprano Meneglejte, naslovljenim Nazaj doma. V četrtek bo v Kulturnem inkubatorju javni posvet o sodobni plesni umetnosti v Mariboru v sodelovanju z Društvom za sodobni ples Slovenije, Mestno občino Maribor in Zavodom PIP – Pravnim in informacijskim centrom Maribor. Sodelujoči bodo spregovorili o izzivih sodobne plesne umetnosti in njenih akterjev, o vlogi javnih zavodov, pomenu povezovanja in sodelovanja ter o razvojnih načrtih, ki so jih začrtale razvojne strategije.

V Kulturnem inkubatorju bosta tudi dva gostujoča performansa, ki sta lani nastala pod okriljem Nove pošte (Maska Ljubljana in Slovensko mladinsko gledališče) v sklopu Festivala performansa. Ob 15. uri bo na ogled performans Nataše Živković z naslovom De mortuis nihil nisi bonum (O mrtvih le dobro), ob 19. uri pa performans Barbare Kukovec Sladke skrbi.

Barbara Kukovec v performansu Sladke skrbi obravnava spolne vloge in stereotipe na slovenskem podeželju ter želi ponuditi recept, kako se na primerih legendarnih feminističnih performansov na novo učiti odzivov, ki jih potrebujemo za vsakodnevno preživetje. Foto: Društvo Nagib
Barbara Kukovec v performansu Sladke skrbi obravnava spolne vloge in stereotipe na slovenskem podeželju ter želi ponuditi recept, kako se na primerih legendarnih feminističnih performansov na novo učiti odzivov, ki jih potrebujemo za vsakodnevno preživetje. Foto: Društvo Nagib

Dve festivalski produkciji v znamenju raziskovanja
Ves čas dogajanja, med 17. in 28. junijem, bo v Kulturnem inkubatorju nastajala prva Nagibova produkcija: Nirvana avtorice Petje Golec Horvat in ekipe, ki predstavlja tretjo izdajo performativnih dogodkov pod naslovom Še neznano. Gre za eksperimente, ki raziskujejo vključevanje performativnih praks v format zabav, "kar med drugim predstavlja tudi odziv mestu, ki s svojimi odločitvami klubsko in ustvarjalno življenje ter v skrajnem življenje mladih počasi sili v propad". Drugo letošnjo Nagibovo produkcijo predstavlja raziskovalni projekt Anje Bornšek, ki nastaja v sodelovanju Tanzhaus Graz in DACE – Dance Art Critical Ecology, v katerem se umetniško polje raziskovanja ustvarjalke premika po stičnem robu principov somatskih in uprizoritvenih praks.