Roberto Alagna je blestel na premieri, na prvi ponovitvi ga je nad njegovim živčnim nastopom razočarano občinstvo pregnalo z odra. Foto: EPA
Roberto Alagna je blestel na premieri, na prvi ponovitvi ga je nad njegovim živčnim nastopom razočarano občinstvo pregnalo z odra. Foto: EPA
Scala je Aido kot največji projekt letošnje sezone oglaševala že nekaj tednov. Foto: EPA
Karabinjerji pred milansko Scalo
So se karabinjeri pred vhodom v milansko Scalo postrojili zato, da bodo lahko hitro priskočili na pomoč nastopajočim, na katere se spravlja občinstvo? Foto: EPA
Beseda, ki najbolje opiše novo postavitev Aide, ki jo je režiral Franco Zeffirelli, je razkošje. Foto: EPA

Po premieri, na kateri so pevcem slovite operne hiše in postavitvi režiserja Franca Zeffirellija navdušeno ploskali pomembni politiki in zvezdniki, je operni ansambel doletel "hladen tuš". "Izbirčno" milansko občinstvo je namreč že na začetku prve ponovitve predstave izžvižgalo tenorista Roberta Alagno, ki je nato protestno zapustil oder. Pretresenega pevca je hitro zamenjal Antonello Palombi, ki je vztrajal do konca predstave.

V živo se opraviči sam direktor Scale
Pred začetkom tretjega dejanja se je občinstvu opravičil Stephane Lissner, direktor Scale. Ta je pozneje občinstvu pripisal pomanjkanje kulture obnašanja v gledališču, obenem pa je priznal, da tudi vedenje tenorista ni bilo primerno. Vendar je treba priznati, da nad sicer zelo kratkim Alagnovim nastopom niso bili prav nič navdušeni tudi italijanski kritiki. Časopis La Republicca je zapisal, da je Roberto Alagna na začetku nastopa deloval zelo živčno. To pa je seveda nekaj, česar si solist tako znamenite operne hiše, kot je Scala, seveda ne sme privoščiti.

Roberto Alagna "goni" svoje
Roberto Alagna se s sodbami občinstva in kritikov ni strinjal. Še vedno prepričan v svoj prav je Alagna novinarjem suvereno dejal: "Mislim, da vsi ljudje - zbor, orkester in uprava Scale - niso lagali, ko so mi rekli, da sem lepo pel." Roberto Alaga lahko zdaj le upa, da mu fiasko ni preveč načel samozavesti in prepričanja v samega sebe. Že zdaj se lahko namreč sprijazni s tem, da se mu bodo verjetno pred naslednjim nastopom pošteno tresle hlače.

Je bil nakup zlata zaman?
Tudi za operno hišo Scala bi bil hud udarec, če njihova prva novost sezone 2006/2007 ne bi bila popoln uspeh. Predstava je namreč zares velikopotezna. Na odru se zvrsti kar 100 pevcev, kostumografi pa so do premiere morali dokončati kar okoli 400 kostumov. Ko že govorimo o kostumih, ne smemo pozabiti na pregrešno dragoceno orjaško Tutankamonovo masko, ki kraljuje nad odrom in ki so jo izdelali iz kar 200 kilogramov zlatega prahu.

Odprtje sezone v Scali je vsako leto eden najpomembnejših kulturnih (in družabnih) dogodkov v Milanu. Tam se zberejo vsi, ki v milanski družbi kaj veljajo, prikažejo pa se tudi nekatere svetovne zvezde. Prav zaradi uspešno izpeljanega nastopa pred tako zahtevnim občinstvom - končni aplavz se ni polegel kar 15 minut - verjetno prav nihče iz Scale ni pričakoval, da bo občinstvo predstavo tako slabo sprejelo. A sezona se je šele dobro začela in Scalini pevci lahko upajo, da bodo že prav kmalu popravili vtis in upravičili sloves enega najboljših opernih ansamblov na svetu.