Tutankamonova maska je narejena iz okoli 200 kilogramov zlatega prahu. Foto: EPA
Tutankamonova maska je narejena iz okoli 200 kilogramov zlatega prahu. Foto: EPA
Aida na velikem zaslonu
Tisti, ki vstopnic niso dobili ali so se jim zdele predrage, so opero lahko spremljali tudi na velikem zaslonu. Foto: EPA
Franco Zeffirelli
Zeffirelli je predstavo razglasil za najlepši operni večer v svojem življenju. Foto: EPA

Ta je svoja vrata odprla v četrtek zvečer, ko so se v Milano zgrnili slavni iz vse Evrope. Med njimi je bilo mogoče videti tudi italijanskega premierja Romana Prodija, nemško kanclerko Angelo Merkel, oblikovalko Donatello Versace in britanskega igralca Ruperta Everetta. Za najboljše sedeže je bilo treba odšteti 2.500 evrov, poceni pa niso bili niti drugi sedeži.

Za prvo uprizoritev sezone so v Scali izbrali Verdijevo Aido, katere režijo je prevzel Franco Zeffirelli. Ta je nad postavitvijo navdušen in pravi, da je najboljša od vseh, kar jih je videl v Scali. Za njeno postavitev je bilo potrebnih 200 kilogramov zlatega prahu, iz katerega so ustvarili Tutankamonovo masko, za 100-člansko pevsko zasedbo pa je bilo ustvarjenih okoli 400 kostumov.

11 razstav naj bi prineslo 2 milijona evrov dobička
Razkošna opera je privabila ne le slavna imena, ampak tudi druge operne zanesenjake, ki so vstopnice za vseh 11 decembrskih predstav razgrabili v 24 urah. V Scali zato računajo, da bodo tako precej izboljšali svoje finančno stanje, ki je daleč od zavidljivega, zato si zadnja leta precej zategujejo pas.

Italija hoče nazaj med velike
Postavitev v Scali pa ima še eno nalogo: italijansko opero vrniti med največje. Nekaj zagona ji prav gotovo ne bi škodilo, a naloga Zeffirellijevi Aidi lahko uspe, trdijo tisti, ki so jo že videli, saj naj bi gledalce povsem očarala s svojo veličastnostjo.

Peta režija Aide
83-letni Zeffirelli, ki se je v Scalo, kjer je kariero leta 1953 tudi začel, vrnil po 14 letih pokoja, se je tokrat že petič ukvarjal z režijo zgodbe o egipčanskem poveljniku Radamesu, ki se mora odločiti med ljubeznijo do sužnje Aide in zvestobo faraonu. Izkušnje so mu očitno prišle prav, saj agencije poročajo o več kot desetminutnem ploskanju, s katerim je občinstvo na premieri nagradilo režiserja in izvajalce, čeprav na začetku ni najbolje kazalo, saj si je tenorst Roberto Alagna prislužil celo nekaj nezadovoljnih vzklikov občinstva. Zeffirelliju pa niti to ni moglo pokvariti večera, za katerega je zatrdil, da je bil najlepši operni večer v njegovem življenju.