Ob aktualnih okoljevarstvenih vprašanjih so avtorji delo postavili v prihodnost na ločnico med tehnološkim svetom in boemsko skupino ljudi, ki se upira vseobsegajočemu pohlepu. Navdih so našli v muzikalu Dear World, ki je predelava satire Norica iz Chaillota Jeana Giraudouxa. Predstavo je režiral Gregor Gruden.
Boemi proti korporaciji
Kot je na nedavni novinarski konferenci povedala dramaturginja Ira Ratej, ki je podpisala zgodbo, je muzikal Dear World postavljen v kavarno pariškega okrožja, v kateri se zbirajo posebneži in boemi, dokler njihovega srečevanja ne zmoti vrelec nafte, ki ga najdejo pod stavbo. Za lastni muzikal so spremenili čas dogajanja in imena likov ter ga umestili v abstrakten svet prihodnosti, ki ga obvladuje ena sama korporacija. Nasproti temu obstaja podzemni svet, ki ima v lasti še zadnji vir čiste vode.
"Ne moremo reči, da znanstvenofantastična dela niso vplivala na našo zavest in dojemanje sveta," je povedala Ira Ratej, ki je skupaj z Izo Strehar podpisala tudi dialoge. Tudi po besedah režiserja bi delo lahko označili za znanstvenofantastični muzikal.
Z glasbo je muzikal opremil klaviaturist in producent Luka Jamnik, besedila songov pa je napisala pesnica in prevajalka Ana Duša. Kot je pojasnila, glasba in songi ponekod nosijo vsebino, kot je to značilno za klasične muzikale, po drugi strani pa glasba izrisuje atmosfero obeh svetov – tehnološko hladnega sveta brez občutkov in sveta, ki še vsebuje neko duhovnost. Za aranžmaje je poskrbel Sašo Vollmaier.
"Najbolj pretresljivi songi so posvečeni našemu ogroženemu planetu. Želimo si, da bi gledalci spoznali, kaj nas čaka, če ne bomo spremenili svojega odnosa do okolja in sprevideli, da ima vsak izmed nas moč spreminjanja sveta na boljše," so ob predstavi zapisali v MGL-ju.
Scenografka Urška Vidic je imela pri iskanju prostorske postavitve "težek premislek". Kot je povedala, so namreč podobe iz znanstvenofantastičnih filmov močno prisotne, v gledališču pa so prostorsko in tudi tehnično omejeni. Zato se je odločila za minimalistično sceno, ki bo odgovarjala tako igri kot koreografijam in glasbenikom, razlika med obema svetovoma pa bo prikazana tudi s pomočjo luči. Kostumografka Bjanka Adžić Ursulov je razliko ponazorila z barvami: v spodnjem svetu z različnimi barvami in materiali, v zgodnjem pa z belo barvo, "sprano in brez energije".
Koreografka predstave je bila Anja Möderndorfer, zvok je oblikoval Sašo Dragaš, svetlobo pa Boštjan Kos. V predstavi med drugim nastopajo Gaber K. Trseglav, Karin Komljanec, Matic Lukšič, Filip Samobor, Nataša Tič Ralijan in Gašper Jarni.
Muzikal Boljši svet je prva od 11 načrtovanih premier v novi sezoni, ki jo je direktorica in umetniška vodja Barbara Hieng Samobor poimenovala Zgodba hoče biti luč po navdihu Federica Garcie Lorce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje