Stages (Sustainable Theatre Alliance for a Green Environmental Shift) je več milijonov evrov vreden projekt, ki ga je Evropska unija podprla s sofinanciranjem v višini dveh milijonov evrov. V okviru projekta bo 14 partnerjev preizkusilo eksperimentalne rešitve za največje izzive, ki jih prinaša podnebna kriza – od učinka ogljičnega odtisa na mednarodnih gostovanjih, družbenih in finančnih sprememb, potrebne v gledališčih, do pomena vključevanja znanstvenikov ter lokalnega občinstva v umetniški proces.
Gledališča želijo postati prožna in vključujoča
Kot so še sporočili iz SNG-ja Maribor, projekt prihaja v času, ko gledališča nujno potrebujejo nove načine, da po dveh letih pandemije postanejo prožna in vključujoča. Hkrati so enako zavezana nadoknaditi izgubljeni čas pri uresničevanju ciljev trajnostnega razvoja Združenih narodov.
Projekt nadgrajuje delo gledališča Theatre Vidy-Lausanne, ki je prav tako partner projekta. V tej švicarski gledališki hiši so več let preučevali možnost uporabe koncepta, ki ustvarja okvir za uspeh človeštva, hkrati pa rešuje planet v procesu gledališkega ustvarjanja. Gledališče se je povezalo z britansko režiserko Katie Mitchell in s francoskim koreografom Jeromom Belom, da bi preizkusili radikalno možnost ustvariti predstavo o podnebni krizi in jo uprizorili v Lozani, ne da bi bilo treba kateremukoli umetniku kam potovati. Umetnika sta se posledično zaobljubila, da ne bosta več potovala z letalom, gledališče pa je v sodelovanju s Kompetenčnim centrom za trajnostni razvoj Univerze v Lozani ideje koncepta spremenilo v proces samoanalize za gledališče.
Poskus z ekofeminističnim monologom in avtobiokoreografijo
Partnerji v projektu Stages so se zavezali k ponovnemu razmisleku procesih turnej s ponovno uprizoritvijo dveh predstav z uporabo lokalnih igralskih zasedb, lokalnih scenografij in celo električne energije, proizvedene na odru samem. Gre za monolog za živeče v času izumrtja – namenski ekofeministični monolog Mirande Rose Hall, ki razmišlja o odgovornosti in ukrepanju ob ekološki katastrofi v režiji Katie Mitchell ter avtobiokoreografija, ki bi jo lahko podnaslovili Ples, od aidsa do podnebne krize avtorja Jeroma Bela.
Evropskim se je pridružila še tajvanska gledališka hiša
Poleg slovenskega SNG-ja Maribor in švicarskega Theatre Vidy-Lausann v projektu sodelujejo še belgijsko Theatre de Liege, francoski MC93 – Maison de la Culture de Seine-Saint-Denis, HNK Zagreb, švedsko Kraljevo dramsko gledališče Dramaten iz Stockholma, Litovsko narodno dramsko gledališče, Piccolo Teatro di Milano – Teatro d'Europa iz Italije, madžarska Trafo – Hiša sodobne umetnosti, portugalski Teatro Nacional D. Maria II, belgijski NTGent, latvijska tehnična univerza Riga in nemška European Theatre Convention. Evropskim gledališkim hišam pa se je v projektu pridružilo tudi tajvansko Narodno gledališče in koncertna dvorana.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje