Po besedah direktorice gledališča Branke Smole so sicer na lanski spletni izvedbi festivala našteli precej gledalcev, vendar pa digitalni festival ne omogoča odrskega doživetja. "Neka digitalna platforma omogoči od 10 do 15 odstotkov užitka, kot ga imaš sicer z gledališko predstavo," je pri odločitvi glede načina letošnje izvedbe festivala ocenil novi predsednik organizacijskega odbora Čufarjevih dni Jože Osterman, ki je na tem mestu nadomestil lani umrlega dolgoletnega predsednika Borisa Breganta.
Lani je pod vplivom epidemije v slovenskih ljubiteljskih gledališčih nastalo precej manj predstav kot prejšnja leta. Vendar je Osterman zagotovil, da je izbor, ki bo na ogled na 34. Čufarjevih dnevih, sijajen: "To je res cvetober najboljšega, kar se je v zadnjih dveh letih zgodilo na ljubiteljskih gledaliških odrih."
Prevajalec in pisatelj Jakob J. Kenda je napravil izbor predstav izmed 13 prijavljenih, ki jih je bilo približno polovico manj kot prejšnja leta. Letošnja bera, čeravno je bila majhna, je po njegovih besedah izredno kakovostna. Ta zagon gledališča ga zelo veseli, bo pa, da se bo gledališče po epidemiji lahko postavilo znova na noge, potrebnih veliko naporov, je prepričan Kenda.
Selektor je poudaril še, da je med več kakovostnimi predstavami težko izbral šest predstav za festival. Žanrsko pa so predstave tudi tokrat usmerjene predvsem v komedijo, nekatere tudi že tematsko odražajo epidemijo in se, denimo, odvijajo v zdravniških čakalnicah ali domovih za starejše. Teater pač odslikava realnost, je še dodal Kenda.
34. Čufarjeve dneve 14. novembra odpira komedija Toneta Partljiča Čaj za dve v izvedbi KUD Zarja Trnovlje - Celje. Naslednji večer bo sledila črna komedija Romana Sikore Izpoved mazohista v izvedbi gledališke skupine Žaba gleda&išče Prosvetnega društva Vrhovo. 16. novembra bo Šentjakobsko gledališče Ljubljana predstavilo dramo Augusta Strindberga Pelikan. Dan pozneje bo na sporedu komedija Johna Chapmana in Michaela Pertweeja Vohuni v izvedbi Prosvetnega društva Štandrež. Kulturno društvo Loški oder bo 18. novembra predstavilo komično dramo, ki jo je napisal Janusz Glowacki, naslovljeno Antigona v New Yorku. 19. novembra pa bodo kot zadnjo odigrali komično dramo domačega gledališča Fetiš na puter, ki so jo ob režiji Vida Klemenca ustvarili Nika Brgant, Sašo Dudič in Gregor Robič.
Tokratni Čufarjevi dnevi, na katerih tokrat zaradi obstoječih razmer ne bo kategorije Nova gaz, bodo ponudili še spremljevalni program, ki je letos zaokrožen v literarne večere Igralci ustvarjalci, na katerih bodo prestavljali knjižna dela gledaliških ustvarjalcev in igralcev.
Festival se bo tudi letos sklenil s podelitvijo nagrade in plaket, prav tako poimenovanih po pesniku, pisatelju in dramatiku Tonetu Čufarju. O zmagovalcih bo odločala žirija v sestavi: igralec in režiser Iztok Valič, direktorica Slovenskega gledališkega inštituta Mojca Jan Zoran in igralka Alida Bevk.
Lani so bile za najboljše predstave izbrane Strasti, laži in maček v žaklju, Vozi, Miško! ter Visoška kronika. Plaket za najboljšo moško in najboljšo žensko vlogo pa na 33. Čufarjevih dnevih niso podelili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje