Pesnik, pevec in predvsem glasbeni razumnik v svojih delih pripoveduje zgodbe z obrobja Pariza, vešče se giblje med kulturnim in sociološkim razlikami islamskih priseljencev in avtohtonih prebivalcev. Foto: Polydor
Pesnik, pevec in predvsem glasbeni razumnik v svojih delih pripoveduje zgodbe z obrobja Pariza, vešče se giblje med kulturnim in sociološkim razlikami islamskih priseljencev in avtohtonih prebivalcev. Foto: Polydor

Še več, v vseh petindvajsetih letih, odkar je ta festival tradicionalno na sporedu v Križankah in na drugih ljubljanskih prizorišč, smo priča odkrivanju in širjenju glasbenih obzorji z glasbo, ki bi zelo težko prišla do naših ušes po medijski, konvencionalni poti. Tako nas letos čaka izjemno presenečenje že z uvodnim koncertom francoskega glasbenika Abd Al Malika. Lani so ga razglasili za francoskega glasbenika leta, postal je eden izmed petnajstih ambasadorjev medkulturnega dialoga.

Abd Al Malik k nam prihaja ob promociji svoje zadnje plošče Dante, toda v njegovem nastopu ne bomo ostali prikrajšani niti za skladbe s prejšnjega, zelo uspešnega albuma Gibraltar. Pesnik, pevec in predvsem glasbeni razumnik v svojih delih pripoveduje zgodbe z obrobja Pariza, vešče se giblje med kulturnim in sociološkim razlikami islamskih priseljencev in avtohtonih prebivalcev. Slog hiphopa je le nastavek ali inštrument za posredovanje lirike, ki ne banalizira uporništva podrejenih množic na račun klišejev, kot so kulturni boj ali neuspešna asimilacija.

Abd Al Malik je, ne glede na svojo lirično poglobljenost v Koran in njegove projekcije na današnje življenje, predvsem pripovedovalec, ki mu morajo prisluhniti Francozi in seveda vsi tisti, ki na islam in priseljensko krizo gledajo le skozi prizmo dnevnih novic. Album Dante izpisuje verze, ki izrišejo simbolično "pekel" (Circule Petit, Circule, Paris Mais, Lorsqu'Ils Essayérent), toda hkrati ponuja tudi poskočno in plesno razpoloženo pesmarico fino stkanih urbanih ritmov (Césaire, Conte Alsacien, HLM Tango). Njegova predstava v živo pa sledi 18. maja v Križankah.

Ocena: 4; piše Miroslav Akrapović